Az Electric Assisted Vehicles, ahogy a neve is sejteti, elektromos jármű-fejlesztésre létrehozott vállalat, amely egy nagyon érdekes tanulmány képeit hozta nyilvánosságra a napokban.
A neve Lightweight Inner-City Solution, azaz könnyű belvárosi megoldás (röviden LINCS) és egy olyan moduláris szerkezet, amelynek a felhasználási területét szinte csak a képzelőerő hiánya korlátozhatja. A közlekedési eszköz egy olyan gördeszka-platformból áll, amelyre különféle modulok rögzíthetők a felhasználás módjától függően. Így modulként kerül fel rá a vezetőfülke, a szállítókonténerek, vagy bármilyen más modul, amelyet a jövőben kifejlesztenek hozzá. Elvileg kialakítható belőle személy- és áruszállító változat, vagy akár a kettő keveréke, és persze a felhasználás helyétől függő oldalra kerülhet a vezetőfülke.
Ez utóbbira a gyártó szerint nem is feltétlenül lenne szükség a jármű teljes élettartama alatt, hiszen a sofőrfülke helyére kerülhetne önvezető modul is. Ilyenje még nincs az EAV-nek, de azt mondják, ha lesz, egyszerűen integrálhatják majd a rendszerbe.
A rugalmasan konfigurálható platformot egyébként két kerékagy-villanymotor hajtja, ezek a szintén kivehető Li-ion akkumulátorral együtt 160 km körüli hatótávolságot biztosítanak a járműnek. Maga a platform nagyrészt újrahasznosított műanyagokból és alumínium tartóelemekből áll majd, ami a hagyományos, acélvázas járműveknél hosszabb élettartamot sejtet.
A cég elnöke, Nigel Gordon-Stewart szerint a jelenlegi közlekedési megoldások egy olyan világban, ahol az erőforrás-takarékosság elsődleges szempont, egyszerűen túl nagyok, nehezek és pazarlóak. A LINCS ezek helyett kínál hatékonyabb, és könnyebben testre szabható alternatívát – feltéve, hogy nem a meglevő járművek mellett, hanem azok helyett alkalmaznák a zsúfolt városközpontokban.
A hatékonyság egyik fontos eszköze persze a fuvarok központi szervezése, és az egyes járművek együttműködése lenne. A LINCS koncepció egyik fontos eleme, hogy a járművek egymáshoz igen közel, együtt is képesek haladni, fizikai összeköttetés nélkül, ami önmagában is kisebb energiafelhasználást jelent.
Egyelőre a járműkoncepció számos eleme homályos – például hogy a szükséges infrastruktúra kialakításáért ki és milyen módon fizetne –, de úgy tűnik, az EAV egyelőre magát az ötletet próbálja eladni. Ha lesz, aki lát benne fantáziát, és persze hoz rá pénzt, a részletesebb kidolgozás is megkezdődhet.