A Morgan nem csak autót árul, de történetet és hangulatot is – nem csoda, hogy a CX-T születéséhez is van egy jó sztorijuk.
![](https://kep.index.hu/1/0/3930/39304/393049/39304909_404a85b8d2102dfcec8a022e5f19ad9c_wm.jpg)
A cég profiljától alapvetően eltérő autó ötlete állítólag a cég egyik új tulajdonosának, az Investindustrial nevű befektetési alapnak a vezetőjétől származik. Andrea Bonomi egy rajzon látott hasonlót a formatervezési részlegen, és amikor rákérdezett a Morgan vezetésénél, hogy tudnának-e terepjárásra alkalmas gépet készíteni, a menedzsment is nyitott volt az ötletre.
![](https://kep.index.hu/1/0/3930/39304/393049/39304911_02bf1edac70e1eb8891c8f1ac9d1f838_wm.jpg)
A munkához azért kértek némi külső segítséget: a profi Dakar versenygépeket építő Rally Raid UK-val is konzultáltak, de kiderült, hogy a korszerű, CX jelzésű önhordó vázszerkezeten nem kell változtatni, lényegében elegendő a kerekeket, a rugóstagokat, és néhány futóműelemet cserélni. Ennek eredménye a 12-ről 23 centire növelt hasmagasság. Ezen felül egy ötrészes pajzs védi az autó érzékeny részeit alulról.
![](https://kep.index.hu/1/0/3930/39304/393049/39304913_63d3e7d0b0c664bb793c2c915c5eeea9_wm.jpg)
Ezen felül terepjárásra alkalmasabb gumikat, és a biztonság kedvéért egy teljes, a műanyag keménytetőn kívül futó bukócső-rendszert is kapott a CX-T, ami nagyrészt azért megegyezik a Plus Four roadsterrel. Teljesítményben már ez is épp eleget kínál: négyhengeres, kétliteres, turbós BMW benzinmotorja van, amely 255 lóerős, és a hátsó kerekeket hajtja. A hajtáslánc egyetlen szokatlan eleme a szintén a BMW-től vásárolt, de a Morgan szoftverét használó elektronikus vezérlésű önzáró differenciálmű, amely terepen is segít valamelyest az 1,3 tonnás autó úton tartásában.
![](https://kep.index.hu/1/0/3930/39304/393049/39304917_4401fdc8495b70f36d0b52ebb3cb728d_wm.jpg)
A fura kaland-sportkocsiból összesen nyolc példányt terveznek készíteni, egyenként 200 ezer font (83 millió forint) körüli áron. Ezek egy jó része már el is kelt – részint házon belül – de a cégvezetés szerint nem valószínű, hogy a maradék ne találna nagyon gyorsan gazdára a márka rajongói között.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)