Meg is mutatták a VW ID.5-öst, meg nem is
Az 5-ös számot villanyautón először használja a Volkswagen, méghozzá egy ID.5 GTX nevű típuson. Ez pedig nem más, mint az ID.4, a kétmotoros hajtással, és kupékat idéző új tetővonallal.
Ezzel a kis trükkel a VW tulajdonképp még egy bőrt húz le az ID.4-ről, ahogy korábban az Audi Q4 E-tron esetében is tették a Sportback változattal. Ahogy ezeknél az autóknál általában, itt is megmaradt a viszonylag magasan vezetett övvonal, és ezzel egy kevés az ID.4 terepjárós jellegéből, viszont a tető mintha alacsonyabban futna.
Műszaki értelemben nem várható nagy újdonság: az MEB platform eléggé behatárolja, hogy mit hozhatnak ki az elektromos VW-ekből. Itt a bemutató autó a GTX jelzést viseli, ami erős, kétmotoros hajtásláncot jelent az ID modellek esetében. A csúcsteljesítmény valószínűleg itt is 299 lóerő lesz, akár az ID.4 GTX esetében, a hatótáv pedig szűk 400 km. Azt nem tudni, hogy az autó dinamikájában hoz-e fejlődést az átszabott tető.
Úgy néz ki, az ID.5 esetében is szépen végigjárják a jól kidolgozott bevezetési lépcsőt a VW marketing-szakemberei. Itt is pszicho-csíkos álcában láthatjuk először az autót, az ID.3 cián-rózsaszínje, és az ID.4 kék-sárgája után ezúttal vörös-arany színkombinációt alkalmaznak. Nem rossz ez sem, bár valahogy az az érzésünk, hogy itt azért jóval kevesebb a takargatni való meglepetés, mint korábban.
Az ID.5-öst élőben – valószínűleg ugyanebben a csíkos gúnyában – a szeptember 7-én nyíló müncheni IAA-n mutatják majd meg először, a gyártás pedig várhatóan csak 2022-ben indul majd, Európa számára alighanem ugyanúgy Zwickauban, ahol az ID.3 és az ID.4 is készül.