Formatervezők agymenése a Honda motoros Mini

2021.08.12. 15:38

Kevés szerethetőbb és aranyosabb autó van az eredeti Mininél, ami ugye megfizethető árú, kis fogyasztású és váratlanul tágas autónak született még az ‘50-es évek végén. Alec Issigonis az alig 3 méter hosszú dobozban keresztbe rakta a motort és kitolta a kis kerekeit egészen a sarkokba, ezért aztán minden más megmaradt utastérnek. Na, ezt a remek koncepciót forgatta fel a kanadai Spectre Vehicle Design.

Type 10-nek nevezték el és minden átkozott részlete gyönyörűen kidolgozott. A barna metál fényezés mellett vakítóan csillagnak rajta a krómok, egyedi, háromrészes 10 colos felniken gurul és nagy panoráma üvegtetőt is készítettek az autóhoz. A kerekeket egyébként a Minilite felnik alapján tervezték, de az E34 M5-höz hasonlóan úgy, hogy segítse a fékek hűtését. Igazi dizájner kagylóülések kerülnek az utastérbe, amit állítólag Monica Bellucci egyrészes fürdőruhája ihletett. Egy darabból készült fa műszerblokk, középre helyezett órákkal, ahogy kell.

Kívülről egy tipikus, modernizált és szépen felújított Mini, de hátrafelé már feltűnik a bódéba dolgozott légbeömlő, a csomagtérajtón pedig szintén rács bújik meg a rendszám mögött. Méghozzá azért, mert oda pakolták a Honda K20 blokkját, ami nagyjából 230 lóerős formában kerül majd a Minibe és a hátsó kereket hajtja. Hatsebességes manuális váltó és önzáró differenciálmű kapcsolódik hozzá és négydugattyús fékek állítják meg a picit több mint 770 kilós autót.

180 ezer dollárért 10 darab, teljesen a vevő igényeire szabott autót szeretnének eladni és tényleg tippem nincs, hogy bárki ráharap-e, de az egészen biztos, hogy a tervezők érdekes tripen lehettek, amikor az egészet kitalálták.