Sikeresnek tűnik a Bronco, és ez baj a Fordnak

2021.08.13. 13:32

Az már a bemutatókor elég egyértelmű volt, hogy a Ford nagyot szakíthat a Broncóval. Ráadásul csak a drágább, alvázas modellre 190 ezer foglalás jött, amiből durván 125 ezret váltottak konkrét megrendelésre. A vevők 70%-a ráadásul más márkáról váltana Fordra. Ezért is nagyon nagy baj a cég számára, hogy egyelőre semmi sincs rendben a gyártás körül.

A koronavírus-járvány miatt a szállítások eleve jelentős csúszással indultak: csak júliusban kezdték átadni az első autókat, és szinte azonnal kiderült, hogy a műanyag kemény tető durva minőségi hibákat produkál, már néhány nap alatt. Az illesztések pereménél anyagleválásról, az ablakkeretek belső felén pedig a műanyag villámgyors szétmállásáról érkeztek híradások a vadonatúj autók tulajdonosaitól.

Ennek következtében a Ford most le is állította a kemény tetős Bronco változatok szállítását, és a meglevőket is visszahívják, viszont ilyen autót a javított alkatrész gyártásának időigénye miatt október előtt biztosan nem adnak át. Addig csak azok fognak Broncóhoz jutni, akik a megfelelő változatokat rendelik.

Állítólag más beszállítók kapacitás-problémák miatt a 2,7 literes V6-os változat és több felszereltségi szint sem érhető el, csak nagyon korlátozott mennyiségben, így állítólag a négyhengeres, vászontetős, ötajtós, alapfelszereltségű típus az, ami lényegében azonnal rendelkezésre állna. A kérdés az, hogy hányan elégszenek meg ennyivel, amikor a Bronco egyik legvonzóbb tulajdonsága épp a választék sokszínűsége lenne.

A Bronco tényleg nagy ötlet volt, ez látszik az érdeklődésből, de most az a kérdés, hogy a Ford képes-e időben kijavítani a hibákat ahhoz, hogy a típus ne csak a cég hírnevének lerombolására legyen jó.