Érdemei elismerése mellett a bolygódugattyús motor nem véletlenül nem terjedt el soha igazán, a konstrukciónak megvannak a maga gyengéi. A Mazda azonban egyszerűen nem hajlandó elengedni a Wankelt, időről időre megjelennek a hírek arról, hogy éppen egy következő generációt fejlesztenek, vagy hatótávnövelőként számolnának vele. Most arról hallani, hogy hidrogénhajtású Wankel-motoron dolgoznak.
A japán Best Car magazin ugyan információforrást nem nevez meg, de arról írnak, hogy ez az irány még akár életképes is lehet, mert kialakításánál fogva a bolygódugattyús megoldás akár alkalmasabb is lehet a hidrogén elégetésére, mint egy Otto-motor. Arról viszont még nem esik szó, hogy hány tárcsás Wankelben gondolkodnak, illetve milyen teljesítmény- és nyomatékadatok tartoznak hozzá. Talán korai is még ilyesmiről beszélni, elég korai fázisban járhatnak a fejlesztések.
Mindenesetre a hírnek simán lehet valóságalapja, hiszen a Mazda korábban is kacérkodott már a gondolattal. RX-8-ból készült hidrogénes hibridek futottak is a japán közutakon, majd Mazda 5-alapú kísérletek is folytak. Most a Best Car által megkeresett, és neve elhallgatását kérő Mazda-vezető csak annyit mondott sejtelmesen: ha úgy döntenek, hogy belevágnak, akkor három éven belül elkészül a prototípus. Valószínűleg elektromos turbóval kombinálva.
Hivatalos megerősítés ugyanakkor a Mazda részéről nem történt, és ha valóban készül is prototípus, közel sem biztos, hogy azt érdemes átültetni sorozatgyártásba.