Szeptemberben már megmutatják, sőt, kipróbáltatják bárkivel a BMW üzemanyagcellás X5-ösét, az iX5-öt, aki a Müncheni Autószalonon jár. A németek ezzel mutatják meg, hogy milyen jól állnak a hidrogénes fejlesztéseik, de ennek ellenére az iX5 sorozatgyártása várhatóan még jövőre sem indulhat el.
A BMW nagyon korai hidrogénes próbálkozásairól nemrég hosszan megemlékeztünk ebben a cikkben, most, másfél évtizeddel később pedig újra komoly lépéseket tesznek a németek a műfajban. A BMW 2019-ben kezdett dolgozni az i Hydrogen Next nevű tanulmányon, a szériaközeli változatról pedig júniusban láttunk közúti teszteken készült fotókat. Nem véletlen, hogy a benzines X5-ből álltak neki a BMW-nél a munkának, és egyelőre nem egy arculatilag és felépítésileg új hidrogénest építenek. Azt mondják, most a fejlesztés az elsődleges céljuk, nem kellenek a drága sallangok, de ettől függetlenül egy-két éven belül árulni szeretnék az iX5-öst.
Az iX5-ről úgy tudni, a sűrített hidrogén és a légköri oxigén kölcsönhatásából előállított villamosenergiával 170 lóerős teljesítményre lesz képes, de az akkumulátorainak hála lesz benne bőven dinamikai tartalék: rövid időre akár 370 lóerő fölött teljesítményt is le tud majd adni. Akárcsak a még tanulmányként megmutatott i Hydrogen Nextben, itt is két szénszálas tartályban tárolja majd a hidrogént 700 bar nyomáson. Az ilyen alap technikai paraméterek tehát már most megvannak az iX5-nél, a szériagyártásig hátralévő egy-két év most már csak a finomhangolásról és a tesztelésről szól majd. Egy ilyen nyilvános teszt lesz majd a Müncheni Autószalon, ahol a kiállító csarnokok között szállítja a vendégeket.