A DS már 2024-től villanyautókra vált
A korábbi ígéretekben is szerepelt a 2024-es dátum, de csak úgy, hogy akkortól a DS nem mutat be több dugattyús motorral felszerelt autót. Ám úgy tűnik, ennél gyorsabb átállásra szánta el magát a márka.
A DS kínálat többsége eddig is elérhető volt legalább részben elektromos hajtással, de tisztán elektromos változatot csak a DS 3 Crossback-ből kínáltak, a nagyobb modellek alapját adó EMP2 platform esetében a teljes villanyosítás nem volt megoldott. Ezen azonban változtatnak, az idén bemutatott DS 4 kapcsán már megszellőztették, hogy jön egy elektromos kivitel is. Ez a legújabb gyári közlemény szerint 2024-re lesz kész, de ugyanekkorra érkezik egy újabb típus is, a Stellantis STLA Medium platformjára.
Az STLA Medium plaformról eddig annyit lehet tudni, hogy 4,2-5 méteres autók alapja lehet, és 87-104 kWh-s akkumulátorokkal készül majd, ami a számítások szerint legfeljebb 700 km-es hatótávolságra lesz elég.
A jelenlegi kínálat ismeretében gyanítható, hogy a legrégebbi, ma is kínált DS-t, a 7-est váltják le három év múlva a már eleve elektromosnak tervezett típussal. Azt nem tudni, hogy a Kínából szállított DS9 szedánból lesz-e elektromos kivitel – valószínűbb, hogy egyszerűen kiveszik a kínálatból, így válhat a DS teljesen villanyautó-márkává.
Egy egész márka gyors átállítása elektromos járművekre elsőre elég kockázatos lépésnek tűnhet, de a Stellantis a DS-sel valójában nem kockáztat nagyot. A Citroënről leválasztott márka típusaiból a 2017-es kezdetek óta összesen nem fogyott el 53 ezernél több egy évben. Ennél valószínűleg tényleg többet lehet eladni csak villanyautókból is, főleg ha a korai átállás reklámértékét is sikerül kiaknázni.
A Stellantis márkái közül egyébként már több is bejelentette, hogy hasonló átalakulást tervez, de évekkel későbbi határidőkkel: az Alfa Romeo 2027-re ígért ilyet, az Opel 2028-ra, a Lancia és a Fiat pedig még nem részletezte a pontos menetrendjét ezzel kapcsolatban, csak a szándékot jelezte.