Egyelőre tanulmányautóként mutatták be a Mercedes EQG-t, amely ezüst-fekete fényezéssel, LED-es szélű lámpákkal és leüvegezett, világító hűtőmaszkkal igyekszik vizuálisan is hangsúlyozni környezetkímélő mivoltát.
![](https://kep.index.hu/1/0/3973/39734/397345/39734557_f20353b1cb09c8b87104012e213e1330_wm.jpg)
Az 1979 óta piacon levő, és néhány éve alapjaiban megújított alvázas terepjárót nem véletlenül tartaná a kínálatban a Mercedes a villanyos időkre is. A G osztály óriási sláger, méghozzá nem elsősorban azok körében, akik terepre keresnek megfelelő járművet. Inkább afféle presztízsjelző hiper-SUV-ként népszerű: a legmagasabb, legszögletesebb személyes toronyház a forgalomban, amit nehéz nem észrevenni.
![](https://kep.index.hu/1/0/3973/39734/397345/39734559_0e628e6c03660b1a85e17fb27ecc85c7_wm.jpg)
Ennek köszönheti, hogy nem cserélték más karakterű modellre már évtizedekkel ezelőtt – pedig volt ilyen terv, a GL/GLS osztályt eredetileg a G osztály utódjának szánták – de úgy néz ki, a száguldó tégla a villanyautó-korszakban is ott lesz a Mercedes kínálatában.
![](https://kep.index.hu/1/0/3973/39734/397345/39734563_84454c6071da44c065c0327f65044dba_wm.jpg)
Az elektromos tanulmányról adatokat nem közölt a gyártó, így csak sejthető, hogy a villanyos hajtás teljesítményben legalább ugyanott lesz, ahol a benzines AMG változat. A szériaváltozat is készül, bár nem sietik el: 2025-re ígérik az elektromos változatot. A G osztály alvázas felépítése egyébként kifejezetten kedvez egy ilyen változat elkészítésének, hiszen az alváz egyben akku-keretként is használható, így az átépítés nem vesz el sem az utastérből, sem az autó hasmagasságából.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)