A Ford 27 éve indította el az autógyártást Indiában, de az elmúlt tíz évben már csak veszteséget hoztak az üzemek, a fenntartásuk a Ford szerint mintegy 2 milliárd dollárt vitt el 2011 óta.
Korábban megpróbáltak a Mahindra segítségével kihátrálni a nehéz helyzetből, de ez a terv nem jött össze: valószínűleg a koronavírus-járvány akadályozta meg. Így a Ford most a drasztikusabb megoldást választotta: Sanandban az év végével zárják be az autó-összeszerelő üzemet, Chennaiban működő motorgyár pedig 2022 júniusában szünteti be a működését. Ezzel nagyjából négyezer munkahely szűnik meg. A manőver saját becslései szerint további 2 milliárd dollárjába kerül a Fordnak, viszont ezzel hosszabb távon valószínűleg javulni fog a cég pénzügyi mérlege.
A Fordnak nem ez az első ilyen jellegű bejelentése az idén: januárban a brazil gyártás leállítását jelentette be a cég, ott ötezer munkahely szűnt vagy szűnik meg.
A tervek szerint Indiából sem vonul ki teljesen a Ford, de a későbbiekben már csak importált autók eladását tervezik, ahogy Brazíliában és Ausztráliában is.