Bár nagy divat a terepjáró-fazon az elektromos modellek esetében, a legtöbb gyártó nem csak ebben gondolkodik. A Volkswagen is készít valamit, ami a méretei alapján több piacon is versenyképes lehet, tisztán elektromos, és nem sokkal magasabb, mint a személyautók általában.
A típust egyelőre Aero B néven emlegetik, és méretei alapján valahova a Passat és a Jetta közé illeszkedik. Az autó arányain itt is látszik valamelyest a padlóba épített akkumulátor-csomag. A hatás azonban nem olyan erőteljes, mint néhány utólag elektromosra alakított modellnél, hiszen a VW MEB platformját eleve villanyautók alá tervezték.
Néhány részlet, így az övvonal és az orr kialakítása arra utal, hogy az autó a korábban bemutatott ID.Space Vizzion tanulmánnyal állhat szorosabb rokonságban – az igazán markáns eltérés a tetővonal. Az Aero B ferdehátú, illetve rövid farú szedán és nem kombi, ami Európában ugyan kevésbé népszerű, a világ más részein viszont sokkal könnyebb eladni. Így az sem lehetetlen, hogy végül csak ilyen változat lesz, kombit pedig nem készítenek.
A menetpróbáit futó Aero B várhatóan 2023-ra kerül gyártásba, bár nem lenne meglepő, ha már a jövő év második felében megmutatnák a közönségnek, akár mint tanulmányautót.