Az OTA – over the air update, azaz magyarra fordítva távoli frissítés – nem újdonság az autók világában. Több gyártó is alkalmazza, és mostanra a Volkswagen is elkészült a saját megoldásával.
Egyelőre az elektromos ID modellek, az ID.3 és az ID.4 rendszeres frissítését kezdik meg, azok után, hogy egy darabig futott egy önkéntes teszt, afféle nyílt béta az ID.First Movers Club tagjai között. A Volkswagen első, széles körben elérhető távoli frissítése az ID.Software 2.3-as változata lesz, amely állítólag új funkciókat, és a meglevők optimalizált változatait tartalmazza, így a fedélzeti rendszer gördülékenyebb működését is ígérik. A későbbiekben 12 hetes ciklusokban ígérnek újabb frissítéseket, amelyek a szoftveren keresztül változtathatnak a VW villanyautók számos képességén.
Az egyelőre ingyenes szolgáltatás bemutatása kapcsán az is kiderült, hogy a VW már látni véli a rettenetes eurókötegeket, amiket az új megoldások hoznak. Olyan távolról aktiválható szolgáltatásokról van szó, amilyen mondjuk a kisebb hatótávú modellek esetén – ahol a nagyobb akkut szerelik be, és szoftveresen korlátozzák a használható kapacitást – egy átmeneti hatótávnövelés, vagy később az önvezető rendszerek átmeneti, akár esetenkénti távoli aktiválása.
A közelmúltban több gyártó is jelezte, hogy típusai készen állnak a távoli frissítések fogadására, de a műfaj megteremtője a Tesla, amely eleve ezzel a lehetőséggel tervezte az autóit, szinte a kezdetektől.