A Continental zöld gumija tényleg zöld
Green Concept, azaz zöld tanulmány néven mutatta be a Continental jövőbe mutató fejlesztését a Müncheni Autószalonon. Nem akarták vele felrúgni a gumigyártás megszokott sablonjait, de amit lehetett, a fenntarthatóság jegyében készítettek el.
A vezérelv a gyártó szerint az volt, hogy minimalizálják a gyártás anyagszükségletét, és amit lehet, újrahasznosítható, illetve megújuló anyagokból készítsenek. Ennek megfelelően vagy 35%-ban megújuló, 17%-ban pedig újrahasznosított anyagokból áll az abroncs. Az előbbire jó példa a kutyatejből nyert természetes gumi, vagy a rizspelyva hamujából előállított szilika, az utóbbira pedig a műanyagpalackok újrafeldolgozásával előállított műanyagszálak, amelyekből az abroncsváz készül.
Mindezeknél azonban még lényegesebbnek tűnik, hogy a Continental szerint az abroncs futófelülete többször is cserélhető lenne, ami a töredékére csökkenthetné a felesleges gumihulladék mennyiségét. Ezt ráadásul sikerült is megjeleníteni a tanulmány-keréken: az gumiabroncs újrahasznosítható része zöld, míg a cserélhető, nagyjából ujjnyi vastag futófelület a hagyományos koromfekete színt kapta.
Azt azért érdemes megjegyezni, hogy az utóbbi két-három évtizedben nagyon más irányban haladt a gumigyártás. A külön téli és nyári abroncsgarnitúrák különválasztása, illetve az abroncsfelújítás alacsony árú másod- és harmadmárkákkal való ellehetetlenítése is a fogyasztás, és ezzel a hulladéktermelés felpörgetése felé mutatott, és nehéz elképzelni, hogy a gyártók szakítsanak ezzel a mentalitással.
Márpedig a Continental most épp ezt ígéri: a cég környezetvédelem és szociális felelősségvállalás szempontjából gyökeres megújulást hirdetett, amelynek a hatását a következő évtized során láthatjuk, ha minden a tervek szerint alakul.
Kíváncsi vagy további újdonságokra Münchenből? Nézd meg a helyszínen készített videónkat: