A Citroën márka eddig elsősorban Európában és Kínában kapott fontosabb szerepet, de épp mostanság indították el újabb piacok felé is. Indiában és Latin-Amerikában épp csak felbukkant, egy-egy nagyobb és drágább típussal: Indiában a C5 Aircross, Brazíliában a C4 Cactus a kezdőmodelljük, de a most bemutatott New C3-mal már kifejezetten ezekre a piacokra céloznak.
A forma ismerős elemekből építkezik, mégis csak halványan emlékeztet az európai C3-asra. Az orr és a fényszórók kialakítása például hasonló, de a kerekek látványosan kisebbek, a formák pedig szögletesebbek lettek.
Az autó műszaki megoldásairól egyelőre nem nyilatkozott a Citroën, de a 2,54 méteres tengelytáv alapján arra lehet következtetni, hogy még ez a típus is a régi PSA PF1 padlólemezre épül, akár az európai C3-as. Az autó teljes hossza egyébként két centi híján négy méter, a csomagtere 315 literes, a hasmagassága pedig 18 centis. Ugyanakkor azt is tudni lehet, hogy összkerék-hajtású változat nem készül.
Az új típust két helyszínen kezdik gyártani 2022 elején: India számára Chennaiban, ahol évi 100 ezer autó előállítására lesz lehetőség, Latin-Amerika számára pedig a brazíliai Porto Realban.
A márka 2024-ig szóló C négyzet fantázianevű programja szerint ez csak az első, kifejezetten a nemzetközi terjeszkedést szolgáló modellje: a következő évek során még legalább két hasonló típus érkezik, más kategóriákba, amelyekkel a márka árérzékeny piacokon igyekszik a jelenleginél komolyabb szereplővé válni.