Toyota Tundra: V8 helyett ikerturbós hibrid
Bár az amerikai pickup-piac jövőbeli megújítását az elektromos modellek révén már több cég beígérte a távolabbi jövőre, a jelenre és a közeljövőre sokkal nagyobb hatással lehet a Toyota Tundra új generációja. A japán gyártó ugyanis a műfaj bebetonozottnak tűnő határköveihez nyúl hozzá.
Az új Tundrából ugyanis kidobták az 5,7 literes V8-as motort, és a helyére a 3,5 literes V6-os ikerturbós változata kerül. Ez az alapváltozatban 394 lóerős – a régi V8-asnál így is többet ígér, az 386 lovas volt – de I-Force Max néven kínálják majd a hibrid változatát is, ami 443 lóerős, és a kategória legnagyobb csúcsnyomatékú rendszere a maga 790 Nm-es csúcsértékével.
A nagy bátorság itt abban áll, hogy a Toyota nem kínál mást, nagyobbat, hagyományosabbat, mint a Ford, ami a V6-os turbós F-150 és az elektromos F-150 Lightning mellett tart egy F-250-est 7,3 literes V8-assal. A Tundra a legnagyobb Toyota, és ennek egy hibrid a csúcsváltozata, hat hengerrel, aki mást kíván, mehet a konkurenciához.
A hibrid rendszer egyébként nem a legkorszerűbb: NiMH akkumulátorcsomag van benne, nem Li-ion, és tisztán villannyal legfeljebb néhány kilométert megy el, 29 km/h-nál pedig mindenképp bekapcsol a benzinmotorja.
A Toyota alvázas óriása nem lesz vontatási bajnok sem: 12 ezer font, azaz 5,44 tonna a teherbírása, aminél lényegében minden konkurens többet tud. Cserébe teljesen burkolt alvázával és tekercsrugós, vagy kívánságra akár adaptív csillapítású, légrugós felfüggesztésével ez tűnik a full-size – teljes méretű – platós kategória műszaki értelemben legkulturáltabb darabjának. Lehet, hogy farmra nem ez az ideális választás, de mivel ilyen pickupot az Egyesült Államokban jó ideje már nem csak munkára vesznek, de egyszerű közúti, sőt, városi közlekedésre is sokan választanak ilyen fazonú autót, ez összességében akár piaci előny is lehet.
Ha a Toyota pickupja műszaki téren szakít is a hagyományokkal, a látvány terén egyáltalán nem lóg ki a mezőnyből, sőt. Hűtőrács-méretben és LED-lámpák terén is erős vetélytársa a Fordnak és a GMC-nek, amelyek köztudomásúlag erősek ezekben a kategóriákban. Természetesen itt is több hűtőmaszk-változat létezik, a telibe krómozottat, ahol a hűtőrács kerete lökhárító-babákat imitálva folytatódik, mi is megkönnyeztük.
A Tundra – a kisebb Tacomával együtt – a márkaneve ellenére rendes amerikai autó. A terveket Kaliforniában készítették, a gyártás pedig Texasban folyik majd. Észak-Amerikán, és néhány Latin-Amerikai országon kívül nem is lesz hivatalosan elérhető, és az egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási feltételek miatt most már arra is kicsi az esély, hogy szürkeimportban behurcolhatják Európába, mint eddig.