Az elektromos autók terjedésének egyik legfőbb gátjaként szokás a korlátozott hatótávot és a hosszú töltési időt említeni. A gyártók nyilván igyekeznek ezeket a fejlesztési irányokat követni, az újabb és újabb modellek pedig egyre hosszabb utazást ígérnek egy-egy feltöltéssel. A BMW-nél viszont úgy gondolják, fölösleges egymásra licitálni, egy villanyautónak nem kell ezer kilométert lenyomnia egyhuzamban. Erről az i4-projektet vezető David Ferrufino beszélt.
A szakember hozzátette: bármit is csinál a többi gyártó, a BMW biztosan nem megy bele olyan adok-kapokba, amelynek célja az egyre nagyobb hatótáv hajszolása. Kulcskérdés ebből a szempontból, hogy milyen felhasználásra szánnak egy adott modellt. Az i4-es WLTP szerinti 590 kilométere (a valósághoz közelibb EPA-adat 482 kilométer) már nagyon is felhasználóbarát, míg mondjuk a városi autónak mondható i3 esetében már az is fölöslegesen sok.
Ferrufino szerint inkább a töltőhálózat bővítésére van szükség, a BMW is ebben hisz, és ebben az irányban képzeli el a fejlesztéseket. Meg persze a töltés időtartamának csökkentését tartják szem előtt. Az i4 akkucsomagja például tíz százalékról nyolcvanra 31 perc alatt nyomható fel gyorstöltő használatával. Igaz, 11 kilowattos váltóáramú töltőről a teljes töltéshez nyolc órára van szükség.
A szakember szavai szerint a teljesen elektromos BMW-k esetében a jövőben is ezt a hatszáz kilométer körüli hatótávot fogják megcélozni, míg a plug-in hibrideknél nagyjából száz kilométeres tisztán elektromos üzemet tartanak ideálisnak.
A kurrens BMW-villanyautóról van is tesztünk, nézd meg: