Úgy tűnik, visszatért az 1970-es évekre jellemző stilizáló, egyszerűsítő divat az autójelvények területén is. A Volkswagen, a Renault, a GM, az Opel, a Dacia és a Kia után a Volvo is egyszerűbbre cseréli saját logóját, bár azt még nem tudni, hogy mikor kezdik bevezetni az autókon az új változatot.
A főbb motívumok, a karika, a nyíl és a Volvo felirat megmarad, de mindent egy színnel, egyszerű feketével rajzolnak és írnak. A nyíl elválik a karikától, a felirat háttere pedig megszűnik – ennél kevesebb elemből nem is állhatna az új jelvény úgy, hogy ne veszítsen a karakteréből.
A gyáriak nem mondtak semmit arról, hogy mikor vezetnék be az új emblémát, de a maláj Paul Tan értesülései szerint 2022-ben az autókon még biztosan marad a régi jelvény, a váltás 2023 előtt nem várható.
A Volvo 1930 óta alkalmazza a vas jel néven is emlegetett nyilas karikát, és eddig többször is módosították a kialakítása részleteit, anélkül, hogy a lényegén változtattak volna.