A Michelin számításai szerint a felépítésükből fakadó problémák miatt a hagyományos abroncsok 20 százaléka kiesik a forgalomból, ami egészen komoly mennyiséget, 200 millió abroncsot jelent évente. Emiatt régóta - a Michelin Műszaki és tudományos kommunikációs igazgatója, Cyrille Roget szerint egy évtizede - dolgoznak alternatívákon. A nyomásmentes, Uptis fantázianevű prototípusukat már láthattuk, de most egy villanyos Mini Cooper SE-n is megmutatták, és állításuk szerint legkésőbb 2024-ig forgalomba akarják hozni.
Az Uptis-t tesztelő youtuber szerint városi sebességek mellett a kormányzás sokkal pontosabb, mint a levegős abroncsok esetén, a Michelin saját tesztpilótái pedig magas sebességnél tapasztaltak nagyobb stabilitást (ez főleg a kerék és a futófelület közti merevebb kapcsolatnak köszönhető). Ez a viselkedés főleg a sportautóknál nyit lehetőségeket, ami arra enged következtetni, hogy először ezt a szegmenst veheti be az új típus. A bevezetés azért nem okoz majd gondot, mert a kihegyezett sportkocsikat gyárilag drága, dedikált gumikkal szerelik.
A hosszú távú cél viszont a szélesebb rétegek megszólítása: a nagy futásteljesítménnyel kalkuláló vásárlók, flottakezelők mellett a fejlődő országok piacait is megcélozná a Michelin, ahol a rossz utak miatt gyakoribbak a defektek.
via thedrive.com