Az Guangzhou Auto már el is küldte Mexikóba az első szállítmány autót, amely Dodge Journey néven kerül a kereskedésekbe. A hobbiterepjáró-fazonú modell a GAC GS5 típusának egy változata, és a Stellantis-GAC vegyesvállalat üzemében készítik.
Eddig, ha nem is volt példátlan, de ritkaságszámba ment, hogy egy közismert nyugati márka kínai tervezésű és gyártású autót vegyen a nevére. Ilyen a Peugeot Landtrek pickup, amelyet csak Afrika egyes országaiban kínálnak, és ezt a vonalat erősíti mostantól a mexikói Dodge Journey is.
Míg Európában elektromos modellekkel igyekeznek teret hódítani a kínai gyártók, ez a modell hagyományos hajtású. Egyelőre egyféle, 1,5 literes és 150 lóerős motorral készül, ami pont elegendőnek tűnik a 2,71 méteres tengelytávú, 4,7 méter hosszú, 1,73 méter magas és 1,89 méter széles autóhoz.
A GAC már korábban is jelezte, hogy vannak export-szándékai, 2018 őszén például szép nagy standot töltöttek meg az autóikkal a Párizsi Autószalonon. Ezekből azonban a nagyobb piacokon eddig nem lett semmi, bár néhány latin-amerikai, afrikai és ázsiai országban már évek óta jelen van a márka. Ilyen szempontból Mexikó már a nyugat kapuja, ahogy a Dodge márkanév is. Bár ezt már sok érdekes autó viselte arrafelé – például a Hyundai Atost is kínálták Dodge jelvénnyel bő egy évtizede, most pedig a Mitsubishi Attrage mini-szedán a márka alapmodellje odaát, Dodge Attitude néven – kínai tervezésű modellen először fordul elő.
Egyelőre nem tudni, hogy más piacokon is követik-e ezt a példát, de nem lenne meglepő, ha az olcsóbb modelleknek nem csak a gyártását szerveznék ki a nyugati márkák Kínába, de a tervezésüket is teljesen a beszállítóra bíznák.