A GM az idén januárban mutatta be az első Brightdrop furgont, és most itt a második. Az első, 600 köblábas rakterű EV600 után egy rövidebb változat készült, az EV410, 400 köblábas, azaz bő 11 köbméteres raktérrel.
A rövid modellel jelentősen növelhetik a típus iránti érdeklődést, hiszen bőven akadnak felhasználók, amelyeknek a hosszú változat egyszerűen túl nagy. Az EV410 hatótávban egyébként nagyjából ugyanazt tudja, mint az EV600: a becsült hatótávja 250 mérföld, azaz 402 km egy töltéssel. Ehhez a változathoz is szereztek egy nagy nevet első felhasználónak: a mobilszolgáltató Verizon az elsők közt kezdi majd alkalmazni.
A furgon-piac egyébként az egyik olyan, ahol gazdasági értelemben már most is kifizetődő lehet az elektromos hajtású modellek alkalmazása, egy hazai próbálkozásról korábban itt írtunk. A GM például évi 7000 dollár megtakarítást ígér egy dízelmotoros furgonnal szemben az alacsonyabb üzemeltetési költségek kapcsán, így az elektromos áruszállító két-három éven belül ledolgozhatja az árkülönbséget.
A GM Ultium rendszerére épülő Brightdrop EV410 egyetlen szépséghibája, hogy még nincs készen: a gyártását csak 2023-ban kezdik meg a kanadai Ingersollban.