Bemutatkozik az új, VW alapú Ford Connect
A nagyszabású Ford-Volkswagen szövetség első kézzelfogható eredményét most mutatták be: ez az új Ford Tourneo Connect, ami egy alaposan átrajzolt orrú VW Caddy.
Alapvetően OEM-együttműködésről van szó, azaz a Ford, ahelyett, hogy saját típust fejlesztett volna, a nevére veszi a Caddyt, de hogy ez ne legyen olyan feltűnő, a Connect kapott egy szép nagy hűtőrácsot, a közepén Ford jelvénnyel, és egy pár új első fényszórót feltűnő LED kerettel. Ugyanakkor az aktuális Caddy jellegzetessége, a kerekek felett sekélyebbé váló árok az övvonalon, az itt is megvan, ahogy a többi lemez is teljesen azonos.
A motorválaszték egy 1,5 literes, 115 lóerős turbós benzinesből, valamint kétféle kétliteres dízelből áll, 102 és 122 lóerővel. Ezek, bár a Fordnál is létezik hasonló motor, és a Ford ezeket is Ecoboosnak, illetve Ecoblue-nak nevezi majd, a Volkswagen motorjai, hiszen így nem kellett változtatni a gyártási eljáráson. A motorokhoz egyébként hatfokozatú kézi váltó jár, illetve felárért hétfokozatú dupla kuplungos automatával is elérhetők lesznek. Először a Connectek történetében lesz összkerék-hajtású változat is.
Egyelőre a személyszállító változat mutatkozott be, amely elérhető lesz hét üléssel is. Ezt 2022 elején kezdik majd gyártani, az első példányokat jövő tavasszal vehetik át a vásárlók. Később valószínűleg bemutatják majd a típus teherszállító változatát is Transit Connect néven.
Ez azonban a Ford-VW együttműködésnek csak az első fokozata: később jön a VW Amarok és a VW Transporter következő generációja Ford Ranger és Transit alapokon, illetve legalább egy Ford típus, amelyet a Volkswagen MEB villanyautó-alapjaira építenek. Ez utóbbi azonban nem a VW-nél készül majd: a Ford maga épít gyártósort a számára saját üzemében.