Az LG fizet a Chevrolet Bolt visszahívásért
Bár a Chevrolet Bolt hírnevét rendesen megtépázták a tűzesetek, úgy tűnik, a gyártó General Motorsnak nem lesz túl sok anyagi vesztesége az ügy kapcsán. A 2 milliárd dollárból, amibe a visszahívás kerül, 1,9 milliárdot vállalt fel az akkumulátorokat gyártó LG Chem.
A Bolt és Bolt EUV típusokból mintegy 143 ezerben kell akkumulátort vagy cellákat cserélni annak érdekében, hogy a spontán kigyulladásra hajlamos autók biztonságossá váljanak. A problémát egyértelműen az LG Chem által szállított akkumulátorok hibája okozta, és úgy néz ki, ennek az anyagi vonzatát szó nélkül vállalja is a koreai vállalat.
Ez hosszabb távon persze az érdekében is áll: jelenleg az LG Chem az egyik legnagyobb beszállítója a villanyautókba való nagy feszültségű Li-ion akkumulátoroknak, és a GM Ultium akkurendszeréhez is a koreaiak szállítják a teljes, kész modulokat. Így fontos érdekük, hogy a GM-mel ápolt jó viszony fennmaradjon, és ezért a jövőbeli üzleti lehetőségek nagyságrendjét nézve nem tűnik magas árnak kétmilliárd dollár.
A kérdéses, tűzveszélyes akkucellákat egyébként nem csak a Chevrolet elektromos típusaihoz szállította az LG. A Hyundai Kona elektromos változatába is ilyenek kerültek, amelyekből szintén vissza kellett hívni nagyjából 77 ezer példányt. Ezeknél is az akkumulátorok cseréje lett a megoldás, ami nagyjából 1 milliárd dolláros költséggel járt, bár arról nem tudni, hogy ennek mekkora hányadát fizette az LG.