A Ford Focusból is elkészült az új
Elég hamar, bő három év után újul meg a Ford Focus. A recept a megszokott: az autó elejét teljesen átdolgozták, ám a többi részlethez csak módjával nyúltak hozzá, és a műszaki tartalom is csak itt-ott változik.
A legfeltűnőbb természetesen az orr-rész átalakítása: más formájú, nagyobb felületű hűtőrács, és átszabott első fényszórók igazítják a Ford aktuális arculatához a típust, és az alsó légbeömlők kialakítása is változott. Az emelt Active változat ezúttal itt is jobban elkülönül a többi Focustól a krómkeretes, függőleges osztású hűtőrácsával.
Más szögekből kevésbé feltűnő a modellfrissítés: hátul például csak a lökhárító aljának kialakítása, és a lámpák új színezése árulkodik róla, hogy az újabb kivitelt látjuk, oldalnézetből pedig még ennyi eltérés sincsen – ilyen értelemben a Fordnál nem lépték túl az ilyen életciklus-közepi felújítás megszokott kereteit.
A motorválaszték sem változik – marad az ezres háromhengeres 100 vagy 125 lóerővel, az 1,5 literes Ecoblue dízel 95 vagy 120 lóerővel, a 48 voltos hibrid változat szintén az ezres Ecoboost motorral 125 vagy 155 lóerős kivitelben, és persze az ST 280 lovas, 2,3 literes turbómotorja. Műszaki téren az egyetlen lényeges újdonság a hétfokozatú, dupla kuplungos automata, amely a korábbi, hatsebességes helyére érkezik.
Ezen felül leginkább az új fedélzeti számítógép lehet feltűnő újdonság: a Sync4 szoftver állítólag már távolról frissíthető, és szép nagy, 13,2 hüvelykes érintőképernyőn át kommunikál. A gyáriak szerint az új rendszer egyszerűbben használható és logikusabb felépítésű, az viszont egyértelmű visszalépésnek tűnik, hogy a fűtés, a klíma és a szellőzés dedikált kapcsolói helyett is a képernyő alján kell matatni, ami biztosan nem oldható meg anélkül, hogy oda ne nézne a sofőr.
Ezeken felül csupa apróságon igazítottak: ilyen a kombiban a könnyebben tisztítható csomagtérpadló, valamint az új színek, kárpitok és felniminták. Összességében nem valószínű, hogy az átdolgozás változtatna a Focus piaci helyzetén – ami amúgy nem olyan rossz, a járvány előtt 200 ezer feletti mennyiség fogyott belőle, de még tavaly is elment 173 ezer – de arra talán elég lesz, hogy további három-négy évig még piacon tartsák a típust, míg meg nem jön az utód.
A 2005-ös Focus-ról készült használttesztünkért katt az alábbi videóra (a szerk.):