A Ford Focusból is elkészült az új
Elég hamar, bő három év után újul meg a Ford Focus. A recept a megszokott: az autó elejét teljesen átdolgozták, ám a többi részlethez csak módjával nyúltak hozzá, és a műszaki tartalom is csak itt-ott változik.

A legfeltűnőbb természetesen az orr-rész átalakítása: más formájú, nagyobb felületű hűtőrács, és átszabott első fényszórók igazítják a Ford aktuális arculatához a típust, és az alsó légbeömlők kialakítása is változott. Az emelt Active változat ezúttal itt is jobban elkülönül a többi Focustól a krómkeretes, függőleges osztású hűtőrácsával.
Elrontani sem lehetett
Ha focimeccs lenne, azt mondanám a Focus Active-ra, hogy a Ford biztonsági játékkal nyert. Még ha nem is ez volt az évszázad meccse.
Más szögekből kevésbé feltűnő a modellfrissítés: hátul például csak a lökhárító aljának kialakítása, és a lámpák új színezése árulkodik róla, hogy az újabb kivitelt látjuk, oldalnézetből pedig még ennyi eltérés sincsen – ilyen értelemben a Fordnál nem lépték túl az ilyen életciklus-közepi felújítás megszokott kereteit.
A motorválaszték sem változik – marad az ezres háromhengeres 100 vagy 125 lóerővel, az 1,5 literes Ecoblue dízel 95 vagy 120 lóerővel, a 48 voltos hibrid változat szintén az ezres Ecoboost motorral 125 vagy 155 lóerős kivitelben, és persze az ST 280 lovas, 2,3 literes turbómotorja. Műszaki téren az egyetlen lényeges újdonság a hétfokozatú, dupla kuplungos automata, amely a korábbi, hatsebességes helyére érkezik.
Ezen felül leginkább az új fedélzeti számítógép lehet feltűnő újdonság: a Sync4 szoftver állítólag már távolról frissíthető, és szép nagy, 13,2 hüvelykes érintőképernyőn át kommunikál. A gyáriak szerint az új rendszer egyszerűbben használható és logikusabb felépítésű, az viszont egyértelmű visszalépésnek tűnik, hogy a fűtés, a klíma és a szellőzés dedikált kapcsolói helyett is a képernyő alján kell matatni, ami biztosan nem oldható meg anélkül, hogy oda ne nézne a sofőr.
Ezeken felül csupa apróságon igazítottak: ilyen a kombiban a könnyebben tisztítható csomagtérpadló, valamint az új színek, kárpitok és felniminták. Összességében nem valószínű, hogy az átdolgozás változtatna a Focus piaci helyzetén – ami amúgy nem olyan rossz, a járvány előtt 200 ezer feletti mennyiség fogyott belőle, de még tavaly is elment 173 ezer – de arra talán elég lesz, hogy további három-négy évig még piacon tartsák a típust, míg meg nem jön az utód.
A 2005-ös Focus-ról készült használttesztünkért katt az alábbi videóra (a szerk.):

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
