30 ezer embert küldene el a VW ura

2021.10.16. 12:05

Szépen szalad a Volkswagen szekere, hiszen 2021 első félévében 2,5 millió járművet adtak el, mely különösen annak tekintetében remek eredmény, hogy az autóipart lassan nem csak a chiphiány, hanem az acélhiány is szorongatja majd. A vállalat vezére, Herbert Diess azonban hosszabb távon gondolkozik és épp ezért fejezte ki az aggodalmát szeptember végén az igazgatótanács előtt.

Kapcsolódó
Amit az autógyártást megbénító chiphiányról tudni érdemes

Amit az autógyártást megbénító chiphiányról tudni érdemes

Hova lettek a chipek? Miért nem gyártanak többet? Mivel jár, ha 12 millió autó hiányzik a piacról?

Diess prezentációja szerint a Tesla hatékonysága feladja a leckét, hiszen egyetlen Model 3 mindössze 10 óra alatt készül el, ezzel szemben az ID.3-as gyártása háromszor ennyi időt vesz igénybe a VW-nek. Továbbá az amerikai cég még épülőben lévő, németországi gyára, a Giga Factory Berlin a tervek szerint az első fázisban 500 ezer autót állít majd elő 12 ezer alkalmazottal. Ezzel szemben a Volkswagen Wolfsburgban található gyára ezt a mennyiséget 60 ezer emberrel teljesíti.

Kapcsolódó
Még 15 év, és ez lesz a nép autója itt is

Még 15 év, és ez lesz a nép autója itt is

Idővel nem tapogat meg kritizál az ember, hanem használja, és jól érzi magát közben.

Ezt a felvetést nem csak az igazgatótanács több tagja, de érthető módon a szakszervezet is rosszul fogadta. Korábban is voltak ehhez hasonlóan megosztó kijelentései, ezért felmerült már Herbert Diess leváltása, tavasszal azonban még 2025-ig bizalmat szavaztak neki azzal a feltétellel, hogy fejlesztik a gyáregységeket. Wolfsburgban egészen 2029-ig egészen biztosan a jelenlegi létszámban fognak dolgozni.

Hogy milyen modellek melyik gyárban készültnek el, és merre halad tovább a Volkswagen, arról november közepén dönt majd a bizottság.