A brit Autocar értesülései szerint a BMW-nél elindult az új 3-as sorozat fejlesztése, arra a Neue Klasse platformra, amelyet már villanyautók számára is terveztek.
A Neue Klasse létezéséről is csupán nyár vége óta hallani. Ez az a platform, amelyre középtávon minden BMW épül majd. A korábbi ígéretek szerint a 2-es és az X7-es méretkategóriája közt bármi épülhet rá. A legújabb hírek szerint először a 3-as BMW utódja kapja meg 2025-től, amelyet már el is kezdtek fejleszteni, NK1 munkanéven.
Egyelőre magáról a platformról is csak annyit tudunk, hogy úgy tervezik, hogy épülhessenek rá hagyományos, benzin- és dízelmotoros modellek mellett kompromisszummentes elektromos autók is. Abból, amit eddig hallottunk, valószínű, hogy a márkára jellemző kardántengelyes hátsókerék-hajtást itt már nem használják: a belsőégésű motor előre kerülhet és elöl hajthat, a hátsó hajtást pedig elektromosan oldanák meg.
A legfontosabb eltérés a ma használt FAAR és CLAR platformokhoz képest az, hogy a Neue Klasse esetében eleve számolnak a moduláris akkumulátor-rendszer helyigényével, így villanyautó-építésnél sem kell túl sok kompromisszumot kötniük a tervezőknek. Az új platform állítólag olyan műszaki megoldásokat is hoz, amilyen a 800 V-os elektromos rendszer vagy a 350 kW-os töltési sebesség.
A brit lap szerint az évtized közepére várható új, elektromos 3-as BMW az Fiat 500-as ás a Porsche Macan villanyváltozatához hasonlóan eleinte a benzines változatokkal párhuzamosan lesz elérhető. Ez nem meglepő, hiszen 3-as a BMW legnépszerűbb modellje, nem kockáztathatják, hogy elveszítsék a benzines változatok által hozott bevételt.
Az NK1 bemutatásáig belsőégésű motorosból átépített villanyautók érkeznek a BMW-től: két ilyen biztosan készül majd, i5 és i7 néven, a már bemutatott iX3, iX és i4 mellett.