Úgy tűnik, a nagyobb teherautó-gyártók elég helyet hagytak a kisebb vállalkozásoknak azzal, hogy lassan váltják be elektromos modellekre vonatkozó ígéreteiket. Így jöhetett létre a BAX is, amely Németországból indulva próbál megkapaszkodni az elektromos teherautók ígéretes piacán.
A márkát két kisebb cég, a BPW Bergische Achsen KG és a Paul Nutzfahrzeuge GmbH, amelyek már meglevő teherautók villamosításával foglalkoznak már évek óta. Az első BAX sem új konstrukció, ránézésre egy közepes Isuzu teherautónak tűnik, amelyet az elektromos hajtás mellett alacsonyabbra helyezett fülkéje különböztet meg dízelmotoros társaitól.
Az elektromos teherautót kétféle akkumulátorral lehet majd megrendelni. A kisebbik 84 kWh-s, ezzel 130 km-es valós hatótávot ígérnek, míg a 126 kWh-s változattal úgy 200 km-t lehet megtenni, természetesen teljes terheléssel. Az akkucsomagokat a BMW i részlegétől vásárolják. Maga a jármű egyébként 3,5 tonnát nyom üres alvázzal, ami 4 tonna hasznos terhelhetőséget hagy elvileg, amiből további fél tonnát visz el például egy beépített darus nyitott plató.
A hajtást a hátsó tengelybe épített két, egyenként 100 kW-os villanymotor végzi, azaz az összteljesítmény 272 lóerő – ez ebben a méretkategóriában teljesen átlagos érték. A töltés 22 vagy 100 kW-tal történhet, az utóbbi, egyenáramú töltéssel elérhető opcióval a kisebb akku 20-ról 80%-ra 40 perc alatt tölthető. A nagyobbik akku esetén ugyanez a mutatvány 70 perc alatt sikerülhet.
A felépítmény nélküli elektromos teherautó ára 155 ezer euró – átszámítva 55,8 millió forint – lesz, ami sok, viszont azt mondják, hogy ezek a járművek legalább elérhetők lesznek 2022-től. Az első évben 200 példányt terveznek készíteni, 2023-ban viszont már ezer ilyen átépítést szeretnének végrehajtani.