Az autóiparba nemrég begyűrűző chiphiány a legtöbb autógyártót kellemetlenül érinti, és hatalmas kihívások elé állítja. A kialakult helyzet miatt világszerte gyárleállásokról, gyártási volumen-csökkentésekről és akadozó szállításokról szólnak a hírek. Kereslet ugyanakkor lenne, de jelenleg a kínálat ezzel nem tud lépést tartani.
Nem úgy a Lamborghini esetében. Az olasz sportautógyártó a márka történetének legjobb eladási számait produkálta 2021 első 9 hónapjában. 6902 új Lambo talált gazdára 9 hónap alatt, ami, ha a márka árait nézzük, egy valóban hatalmas szám. 23%-os növekedést jelent 2020 első három negyedévéhez képest, de még a 2019-es, koronavírus előtti időkhöz viszonyítva is 6%-os plusz.
A Tesla is hasonló cipőben jár: a kizárólag elektromos autókat gyártó amerikai cégnél a rekordot jelentő eladási számokhoz minden eddiginél combosabb nyereség is társul. Úgy tűnik, hogy a jelenlegi helyzet a drágább, inkább rétegmodelleknek számító típusokat gyártó cégeknek kedvez.
Nem meglepő módon a Lamborghini slágermodellje az Urus, ami az eladások közel kétharmadát teszi ki. Az olaszok túlzó városi terepjárójából 4085 darabot adtak el. Második helyen a Huracan van, 2136 darabbal, majd a már idősödő Aventador következik, kicsit szerényebb, 681 eladott példánnyal.