Úgy tűnik, a gyárleállásokat legalább részben az okozza, hogy szükségtelenül sok és sokféle vezérlőelektronika kell a mai autókba. A Mercedes szerint a fejlesztés a megoldás.
Ola Kallenius, a Mercedes vezérigazgatója beszélt a megszokottnál részletesebben arról, hogy hogyan tervezik megoldani a csiphiányt, és hogy egyáltalán mi okozza a konkrét gyárleállásokat. A cégvezető szerint ugyanis nem a komplikált csúcstechnikát hordozó vezérlők hiánya okozza a problémát, hanem a régebbi fejlesztésű, filléres kontrollerek szállítása akadozik. Példaként azt a vezérlőcsipet említette, amely a központi zárat működteti: ezt régóta használják változatlan formában, viszont a funkcióját sok más társáéval együtt átvehetné egy korszerűbb, integrált megoldás.
„Azt próbáljuk megoldani a csipgyártókkal együttműködve, hogy ezeket az egyszerű funkciókat egy, nagyobb teljesítményű csipbe hozzuk össze.” - mondta a jelenlegi fejlesztés irányáról Kallenius. Azt is hozzátette, hogy most a legtöbb gyártó hasonló megoldásokon dolgozik, amelyekkel jelentősen csökkenhet a mikrocsipek száma az autókban. Bár egy-egy ilyen vezérlő nyilván drágább lesz, mint a kontrollerek, amelyeket kivált, összességében valószínűleg az autógyártó is jól jár, ha akár tucatnyi funkció vezérlése egyetlen áramkör feladata lesz.
Az átállás persze nem megy egyik napról a másikra, és Kallenius szerint a félvezetőhiány hatásai még jövőre is érzékelhetők lesznek, de úgy látszik, a megoldás legalább úton van.
Az autóiparra a legnagyobb csapást egyébként egy malajziai csipgyár leállása mérte, amely a koronavírus-járvány következtében a nyár folyamán kényszerült leállítani a termelést. Ezzel pont a legrosszabbkor alakult ki a hiány, hiszen az autógyárak az európai és észak-amerikai karanténok után épp óriási kielégítetlen keresletet igyekezett kielégíteni.