Kétrotoros repülő autón dolgozik az XPeng?
Az XPeng HT Aero egy újabb repülő autó variáció, de ennek a felemelését merev szárnyak helyett két, kihajtható konzolra szerelt propeller végzi.
Bár a működési elvük is eltérő, a HT Aero arányaiban mégis emlékeztet a Klein Vision szárnyakkal felszerelt Aircar-jára: itt is egészen előre húzták a kabint, és az egész járműnek egyértelműen középmotoros sportkocsi-jellege van. Legalábbis ameddig elő nem kerül a két emelőpropeller.
A megoldás egyértelmű előnye minden szárnyas változathoz képest, hogy aa gépnek megmarad az autó-jellege, viszont itt is látszik, hogy a jármű felemelésére szolgáló berendezések jó sok helyet foglalnak.
Azt ebben a fázisban – egyelőre a gyártással még megcélzott dátumuk sincsen – nyilván nem taglalták, hogy hol és hogyan volna lehetőség a váltásra autó- és helikopter-üzemmód között, ahogy azt sem, hogy mennyi lehet a legnagyobb átrepülhető távolság, vagy hogy mi hajtja a gépet. Csupa olyan kérdés, amelyre választ csak a jövő adhat. Maga az elrendezés egyébként egyértelműen életképes, hiszen a világ legnagyobb helikoptere, a Mil V-12-es is hasonló felépítésű volt.
Azt azonban itt is elég valószínűtlennek érezzük, hogy pont úgy menthetné ki az embert az időrabló dugóban álldogálásból, ahogy arról már sokan sokszor fantáziáltunk. Ha elvi lehetőség lenne is a magassági kormány behúzására, biztonsági szempontból nyilván nem ideális nagy, forgó rotorokat nyitni a városi forgalomban.