Corvette Z06: Ferraribb lett a Ferrarinál
Bár mindenki arra számított, hogy a Z06-osban az alap-Corvette 6,2 literes motorja kap majd egy pár turbót, vagy egy kövér kompresszort, nem így lett. Inkább készítettek egy teljesen új motort, négy vezérműtengellyel, 32 szeleppel, sík főtengellyel, ami elforog percenként 8600-ig.
Az új motor régimódi versenytechnikának tűnik. Nincs rajta feltöltő, sőt, a hengerűrtartalma is kisebb lett: 5,5 literes, azért, hogy a lerövidített lökethossz miatt magasabb fordulatszámon működhessen megbízhatóan. Így is kovácsolt titán hajtókarokra volt szükség, hogy bírja a kiképzést, de végeredmény 680 lóerő csúcsteljesítmény, amivel a gyáriak szerint ez lesz a legerősebb szériagyártású szívó V8-as, megelőzve az AMG korábbi 6,2 literes, 631 lóerős sportmotorját.
A nagyobb teljesítményhez teljes átdolgozás jár: más lett a futómű, hatékonyabb a fékrendszer, és készült az autóhoz egy elég látványos aerodinamikai csomag is. Az opcionális, Z07 nevű, karbon karosszériaelemeket tartalmazó készlettel az autó tömege is alacsonyabb lehet vagy száz kilogrammal: azzal 1561 kilogrammot nyom. Ebben a kivitelben állítólag 2,6 másodperc alatt is elérhető lesz vele a 96 km/h-s sebesség, amivel tényleg a legjobban gyorsuló benzines sportkocsik közé tartozik majd.
Az igazán érdekes azonban nem is a menetdinamika, hanem az, hogy a Corvette Z06 révén egy eltűnőben levő sportkocsiépítési irányzatba leheltek új életet. A Ferrari a 458-as 2015-ös leváltása óta nem készített hasonló, középre épített szívómotoros élményautót – az újabb gépeiket már turbómotorral építik – a Chervolet tervezői azonban most találtak rá erre az útra.
Aki rákívánt az új Corvette változatra, annak rossz hír lehet, hogy a gyártása csak 2022 nyarán indul, és egyelőre az sem biztos, hogy elhozzák ezt a kivitelt Európába.