Leleplezték az új Range Rovert
Bemutatták a Land Rover kínálat abszolút csúcsát jelentő új Range Rover típust. Ahogy várható volt, az új modell stílusában nem hoz forradalmat, annak ellenére, hogy semmit sem tartottak meg a tervezésénél az elődmodellből.

A folytonosság érzetét a formaterv hordozza: láthatóan igyekeztek megtartani a Range Roverek jellegzetességeit. A rövid első, és hosszú hátsó túlnyúlás, a vizuálisan az ablaksorba olvasztott tetőoszlopok, és az autó profilján egy sávot alkotó motorháztető és övvonal csupa olyan, unalomig ismert elem, amely a legelső generáció óta jellemzi a Range Rovereket.
Az ötödik generáció alacsonyabb motorháztetejével, egyszerűbb felületeivel, kisebb, LED-es fényszóróival és kisebb felületű hűtőrácsával ugyanakkor egyértelműen frissebb jelenség, mint a leköszönő modell: a Range ismét veszített valamit korábbi, nehézkességet sugalló szögletes karakteréből, így a képeken kevésbé is érzékelhetők a méretei. Pedig az újdonság egyáltalán nem kicsi: a rövid változata is 5,05 méter hosszú, és 3 méter tengelytávú, de lesz egy hosszabb változata is 5,25 méteres hosszal és 3,2 méteres tengelytávval. Ez utóbbi hét üléssel is elérhető lesz.
Az elegáns, új szabású konfekció-öltözet viszonylag hatékony is: a száguldó tégla jelleg ellenére 0,3-as formatényezőt sikerült elérni. A burkolat alatt minden teljesen új. A Jaguar Land Rover MLA jelzésű platformjára épül az új modell, amelyet itt vetnek be először. A 80%-ban alumíniumból készített struktúra a gyáriak szerint nagyobb merevséget, alacsonyabb zajszintet és jobb passzív biztonságot biztosít. A legnagyobb előnye azonban az, hogy eleve úgy tervezték, hogy hibrid és elektromos típusok viszonylag kis módosítással épülhessenek rá.
Egyelőre minden bemutatott változatba kerül belső égésű motor. A legtöbb a háromliteres soros hathengeres Ingenium motorokat kapja. Háromféle dízelváltozat érkezik, 250, 300 és 350 lóerővel, a benzines modell pedig 400 lóerős lesz. Ezek a modellek 48 voltos enyhe hibrid rendszert kapnak.
Valamivel később érkezik két konnektoros hibrid kivitel is, P440e és P510e néven. Ezek a típusjelzésnek megfelelően 440 illetve 510 lóerő összteljesítményt kínálnak majd, emellett durván száz kilométer elektromos hatótávot, a beépített nettó 32 kWh-s Li-ion akkucsomagnak köszönhetően. Ez utóbbi egy 143 lóerős villanymotort hajt meg, amely önmagában is hajthat, akár 140 km/h sebességig.
Már most beígértek egy ennél is környezetkímélőbb változatot, amely tisztán elektromos lesz. Ezt ugyan megmutatták egy képen, de még messze nincsen készen: a gyártása legkorábban 2024-ben indulhat, így erről egyelőre részleteket sem közöltek.
Az új Range Rover lesz a JLR kínálatában az első autó, amelynek a csúcsváltozatába már nem a Ford-eredetű V8-as motor kerül, hanem a BMW-től vásárolt 4,4 literes biturbó nyolchengeres. Ez 530 lóerős lesz, és 4,6 másodperc alatt ránthatja fel százig a Range-et.
Minden változatba nyolcfokozatú ZF sebességváltót építenek, olyan áttételezéssel, amely egészen lassú haladást is lehetővé tesz. Ez utóbbi terepen jöhet jól, ahol a gyáriak szerint az új Range sem mozog idegenül. Ez részben a légrugós futóműnek köszönhető, amely a 29,5 centis hasmagasságot szükség szerint további 14,5 centivel emelheti meg. Azt külön hangzúlyozták, hogy a Defender 90 centis gázlómélységét a Range is hiánytalanul tudja.
Természetesen minden változatban ott van az állandó összkerék-hajtás, de ezen kívül összkerék-kormányzást is beépítettek – ennek köszönhetően a hosszú terepjáró 10,95 méteres körön megfordul. Külön 48 voltos rendszer szolgál a karosszériadőlés csökkentésére is, amely a gyáriak szerint a jelenleg létező legerősebb ilyen a maga 1400 Nm-es csúcsnyomatékával.
Ennyi sok jó ilyen nagy testben persze nem lehet olcsó – nem is az. Az alapváltozat, a D250 ára Németországban 121 200 euró lesz – ez úgy 44,2 millió forintnak felel meg átszámítva – a V8-as csúcsváltozatot pedig 163 ezer euróért (kb. 59,5 millió forintért) adják majd.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
