Tesla után Edison: napelemes töltést villantott az EF1
Aligha cseng ismerősen a kínai SPI Energy neve, elöljáróban elég is róluk annyi, hogy a 2016-ban alapított cég a megújuló energiaforrások hasznosításában utazik. Idén viszont bejelentették, hogy betörnének a járműiparba, természetesen villanyautókkal. Most megmutatták első modelljeiket, igaz, ezek egyelőre csak a monitoron léteznek.
Ehhez először is fogtak egy jól csengő nevet, ami Tesla és Faraday után mi más is lehetne, mint Edison. Az Edison Future EF1-T egy pickupot, míg az EF1-V egy zárt rakterű furgont jelöl. Előbbi négyajtós, hatszemélyes, platója zárható – igaz, ilyenkor meglehetősen meredeknek tűnik a tetővonal. Utóbbi háromüléses, oldalt tolóajtós, de hátulról is pakolható.
A kínaiak a számokkal sem szerénykednek. Az EF1-T-ből az egymotoros Standard változat 470 lóerős lehet majd, a következő lépcső a kétmotoros Premium, a csúcsot a három villanymotorral szerelt Super jelentené, 816 lóerős teljesítménnyel, 3,9 másodperces nulla-százzal. Az EF1-V ezzel szemben egy- és kétmotoros kiépítéssel 400 és 690 lóerő közötti teljesítményszintekkel készülne. Ezek a számok mondjuk igencsak túlzónak, és munkára, szállításra szánt célgépek esetében némiképp fölöslegesnek is hangzanak.
Sokkal érdekesebb viszont az az elképzelés, hogy napelemes töltés lehetőségével látnák el mindkét modellt. Ehhez egyedi, mozaikos napelemrendszert terveznek, amely elképzeléseik szerint egyrészt a márka sajátos stíluseleme lesz, másrészt pedig szinte folyamatos töltést tesz lehetővé. Meglátjuk, mit tudnak megvalósítani ambiciózus terveikből.
A két modell közül elsőként az EF1-T pickup készülhet el, annak prototípusát állítólag már a november második felében megrendezendő Los Angeles-i autószalonon leleplezik. Akkor talán már olyan részleteket is megosztanak, mint az akkucsomag kapacitása, vagy a tervezett hatótáv.