A 2017 óta kínált A8 modellfrissítése önmagában nem egy nagy durranás – talán ezért döntöttek úgy, hogy épp most porolják le az Auto Union legrégebbi márkanevét, a Horchot.
Az új A8-as amúgy nem különbözik markánsan az eddig is ismert változatoktól: a még szélesebb hűtőrács és az átalakított első légbeömlők a legmarkánsabb újdonságok. Ezen felül az alapfelszerelés része lett a LED-mátrixos lámpa elöl és hátul egyaránt. Az új hátsó lámpa OLED-es megoldás, amely magától kigyullad álló helyzetben, ha egy másik autó az A8-ast két méteren belül megközelíti.
Ami teljesen új, az a Kína számára kifejlesztett A8L Horch változat, ami egy 5,45 méter hosszú A8-as – 13 centivel hosszabb az alapkivitelnél – a megszokottnál sokkalt több krómmal díszítve. Ez egyértelműen sofőrös modell, lesötétített hátsó ablakokkal, a fejtámlákon 10,1 hüvelykes monitorokkal, és külön hátsó fedélzeti számítógéppel, amelyet a középső kartámaszba integrált érintőképernyőn keresztül lehet kezelni. Elöl ugyanakkor meglepően apró a középső kijelző, legfeljebb negyedakkora felületű, mint a képernyő, ami a műszereket helyettesíti.
A Horch 1945 előtt az Auto Union legdrágább márkája volt: a Mercedesekhez és Rolls-Royce-okhoz mérhető hatalmas, méregdrága luxusautókat készítettek. Ehhez képes némi csalódás, hogy az első újkori Horch luxusautó nem sokkal több egy felvágós felszereltségi szintnél, amely csak Kínában lesz elérhető, ott is csak 3 literes V6-os motorral. A valódi csúcsmodellként bevezetett Maybachok után több képzeltünk egy újabb luxusmárka-feltámasztásról, de valahol az is érthető, hogy a VW csoport nem tolhatja túl a dolgot, hiszen nekik ott van a Bentley is a céges portfólióban, és a házon belüli verseny olyan luxus, amit még a német cégóriás sem engedhet meg magának.
A megújított A8-as egyébként decembertől lesz elérhető Európában, a típus németországi alapára 99 500 euró lesz.