Bemutatkozik az ID.5, a VW villany-terep-kupéja

2021.11.03. 11:44

Nem először játsszák el a VW csoportos villanyautókkal, hogy a kupétetős változatot külön mutatják be, és erre nyilván jó okuk van, ha nem is egyértelmű, hogy mi az. Az Audi így járt el az E-tron és a Q4 E-tron modellekkel, a Skoda az Enyaq iV-vel tervez hasonlót, most pedig itt a lendületesebb tetővonalú ID.4 változat, amit ID.5 néven dobnak piacra.

A terep-kupé forma egyébként nem igazán szól bele az autó használhatóságába. Tetőig pakolva valószínűleg kisebb lett a csomagtartó, de személyautóknál nem így mérik, az övvonalig rendelkezésre álló 549 liter pedig hattal még több is, mint az ID.4 hivatalos adata.

A többi műszaki megoldás leírásából pedig a MEB platform szabványos jellege köszön vissza. A Pro nevű alapmodell hátul hajtó, 174 lóerős villanymotorral érkezik, ami 10,4 másodperces százig gyorsulásra elegendő. A Pro Performance változatba 204 lovas motor kerül, ez 8,4 másodperc alatt gyorsíthatja a járművet 100 km/h-ra. A GTX pedig kétmotoros és összkerék-hajtású lesz, 299 lóerővel. Itt a 204 lóerős hátsó motort egy 109 lóerős első egészíti ki, ezekkel már 6,3 másodperc alatt gyorsíthat százig az ID.5. Az összes változat 77 kWh-s akkumulátorral érkezik: ez elvben 480-520 km-es hatótávra elegendőek. A két hátsókerék-hajtású változat csúcssebessége 160, a sportosnak szánt GTX-é 180 km/h lesz.

Az összes ID.5 változat ugyanazt a töltőrendszert kapja: az egyenáramú töltés csúcssebessége itt 135 kW, a váltóáramú rendszer viszont 11 kW-nál nem vesz fel többet. Gyorstöltéssel a VW ígérete szerint akár 30 perc alatt belemehet az autóba 320 km megtételéhez elegendő energia, feltéve, hogy a töltő is elég gyors ehhez.

Úgy néz ki, a VW villanyautók fedélzeti szoftverét is sikerült rendbe tenni az új modell bevezetésére. Az ID.3.0 változat állítólag érezhetően gyorsabb lett, már távolról is frissíthető, fejlett hangvezérlést kínál, és egyebek közt memóriás automata parkolás funkciót. Ez képes megjegyezni az út utolsó néhány tucat méterét, azaz pont ugyanúgy parkolni automatikusan, ahogy a gazdája szokott.

Az ID.5 európai forgalmazása jövő tavasszal indul, de rendelni állítólag már november végétől lehet majd. Az ID.4-hez képest 1500-2500 euróval kell magasabb árra számítani. Azt egyelőre nem tudni pontosan, hogy Európán kívül hol lesz még elérhető, az viszont már kiderült, hogy Észak-Amerikában nem tervezik forgalmazni a típust.

És Karotta az ID.3 gyárban is járt (szerk.)



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.