Egy jobb Camaro árát kérik az ezer lóerős Chevy V8-asért
A ládában rendelt gyári sportmotor nem olcsó mulatság, ez eddig sem volt titok, de a Chevrolet hatalmas V8-asa a hengerűrtartalma mellett az árával is kilóg a mezőnyből.
Az alapvetően gyorsulási versenyautókba szánt 10,35 literes szörnyeteg, a ZZ632 valószínűleg egyike a legerősebb autóba építhető szívómotoroknak a maga 1017 lóerejével. Ám az ára is ennek megfelelő: a gyári ajánlás 37 758 dollár, azaz átszámítva nagyjából 11,75 millió forint. Ezzel egyrészt drágább, mint a Dodge hasonlóan erős Hellephant V8-asa – igaz, az csak 7 literes és kompresszoros, viszont az is ezer lóerős, és csak a blokkért 29 995 dollárt kérnek. Másrészt vagy 11 ezer dollárral drágább a Camaro alapváltozatánál, sőt, alig ezer dollárral többért már a V8-as változat is megvehető az izom-kupéból.
A magas ár persze nem meglepő, ha azt nézzük, hogy milyen felépítés kell ahhoz, hogy az egyenként 1,3 literes hengereket 7000-es fordulatszámig forgassák. A kovácsolt acél hajtókarokkal, kovácsolt alumínium dugattyúkkal és CNC-mart szívórendszerrel készített motorok autóipari értelemben kézműves termékek – nyilván az árat is úgy lőtték be, hogy az érdeklődők ne terheljék túl azt a néhány tucat szakembert, akik a motorokat építik.
Ha pedig az érdekel, milyen, amikor autóba építenek ekkora motort, arról is van anyagunk (szerk.)