Az Aygo X nem próbál többé célszerű kisautónak látszani, helyette egyértelműen a feltűnést keresik vele. A lemezek alatt viszont régimódi technika bújik meg.
Kisautót gyártani már nem éri meg abban a formában, ahogy korábban. Épp ezért az autógyártók többsége egyszerűen elhagyja a kategóriát, vagy ahogy a Toyota, megpróbál olyasmit kínálni, amit nem kell nagyon olcsón adni, így az ára elvisel akár némi szén-dioxid-bírságot is.
Az új Aygo a Yaris alapjaira épül (TNGA-B platform), így aztán jóval nagyobb is lett minden irányban, mint az előző két generáció. A hossza 3,7 méter, a szélessége pedig 1,74 méter, ami 32,5 centi többletet jelent hosszában, és 12,5-öt széltében. A tengelytáv is nyúlhatott 9 centit, a csomagtér pedig 60 literrel lett nagyobb.
A legfeltűnőbb azonban a magasság növekedése: az ülések 5,5 centivel kerülnek magasabbra, igaz, a hasmagasság közben csak 1,1 centit emelkedett, azaz a terepjárósabb külsőségek nem járnak komolyabb javulással a terepjáró képességekben.
Az egyetlen dolog, amin alig változtattak, az a motor: az ezres háromhengeres ugyan erősebb lett valamivel – itt 72 lóerő a csúcsteljesítménye – viszont továbbra is ötfokozatú kézi váltó jár hozzá alapáron, igaz, felárért fokozatmentes automatával is kérhető. Az Aygo X átlagfogyasztása 4,8 liter körül lesz száz kilométeren, a hivatalos szén-dioxid-kibocsátása pedig107 gramm kilométerenként.
A kifutó Aygo sem volt kirívóan olcsó modell, de az Aygo X egyértelműen drágább lesz. Egyelőre a német árazását ismerjük: ott 13 300-ról 15 ezer euró fölé, (4,8-ról 5,4 millió forintra) nő az alapkivitel ára, és a többi piacon is hasonló mértékű emelkedésre lehet számítani.