Mikrocsipgyárban tárolják a mikrocsiphiány miatt félkész autókat

2021.11.05. 13:10

Az autógyártók munkáját az elmúlt időszakban különböző hiányok nehezítették. Ezek egyike a félvezetőhiány, amely jó ideje sújtja az iparágat. Számos üzemet kellett miatta leállítani, ez pedig nyilván a kínálat alakulására is hatással van. Egyes márkák egyszerűen képtelenek olyan ütemben termelni, mint azt a kereslet megkövetelné. Másoknál pedig a már legyártott autók maradnak hiányos, félkész állapotban. Így van ez például a General Motorsnál is.

GM-Trucks

A befejezésre váró autókat természetesen tárolni kell valahol, a GM ezt a jelenleg használaton kívüli kokomói gyárban oldja meg, Indiana államban. Ez azért igazán ironikus, mert az üzem korábban éppen mikrocsipeket állított elő, majd a világjárvány kitörése után átálltak lélegeztetőgépek készítésére. Most tehát éppen egy olyan hely jelenti a parkolópályát a befejezetlen pickupoknak, amely a megoldás része lehetne, ha régi funkciójában működne.

Jelenleg mintegy 5-7 ezer autót tárolnak itt, de napi szinten további több kamionnyi szállítmány érkezik. Amikor pedig korlátozott mennyiségben rendelkezésre állnak mikrocsipek, ezeket az autókat szállítják vissza fokozatosan a Fort Wayne-ben működő összeszerelő üzembe.

A helyi sajtónak egyébként a General Motors több korábbi dolgozója is kritikusan nyilatkozott. Egyikük arról beszélt hogy a vállalat saját magát hozta nehéz helyzetbe azzal, hogy leállította Kokomóban a mikrocsipek gyártását, és helyette szinte teljes egészében a külföldi beszállítókra támaszkodott. Szerintük ugyanis ezzel kiszolgáltatottá váltak a külső körülményeknek.

A félvezetőhiány a becslések szerint több száz millió dollárnyi veszteséget okozhat a nemzetközi autóipar számára, és jelentősen visszaveti a termelést. A General Motors esetében nagyjából 800 ezerrel kevesebb legyártott autóra számítanak ennek következtében.