A Subaru is nyilvánosságra hozta a leglényegesebb adatokat első elektromos autójáról. A Solterra – a latin sol és terra, azaz nap és föld szavakból származó elnevezés – egy kicsit más stílusú Toyota bZ4X, de az adatok és a fotók alapján érdemi eltérés nincs a két típus között, hasonlóan a Subaru BRZ-Toyota GT86 ikerpárhoz.
A Solterrának egy kicsit más az orrkialakítása – több rajta a fényezetlen fekete műanyag, és más az egyébként nagyrészt nyílás nélküli hűtőmaszk formája. A névhez hasonlóan a látvány is valamivel konzervatívabb ízlésvilágnak felel meg. Ezen felül a Subarun a karosszéria színére fényezték az oldalablakok feletti elemet, és persze más mintájúak a felnik. Belül még ennyi eltérés sem látszik: a jelvényen és a kárpitanyagokon túl egyforma a két autó.
A méretek sem különböznek: a Solterra hossza 4,69 méter, a szélessége 1,86 méter, a magassága 1,65 méter, a tengelytávja pedig 2,85 méter. Hajtásrendszerből itt is kétféle van: a fronthajtású változat 204 lóerős, az összkerék-hajtású pedig 218 lórős, és mindkettőt ugyanolyan, 71,4 kWh-s Li-ion akkucsomag táplálja. Az összkerék-hajtású változat valamivel jobban gyorsul, cserébe a hatótávja rövidebb: 460 km-es, míg a fronthajtású modellel elvben akár 530 km is megtehető egy töltéssel.
A típus élő bemutatóját a Los Angeles Auto Show-n tartják a jövő héten, a forgalmazás viszont csak a jövő év közepe tájékán indul.