Korábban az volt a jellemző, hogy – talán a legenda életben tartása érdekében – a középmotoros Porschékből a csúcsmodell sem lehetett olyan erős, mint a 911 GT3. Ám ennek lényegében vége: az új csúcs-Cayman, a GT4 RS már csak 10 lóerővel gyengébb, mint a farmotoros nagy testvér, és nem 90-nel, mint eddig.
A négyliteres, hathengeres boxermotor a Cayman új változatában kerek 500 lóerős. Részben ennek, részben az új, villámgyors, hétfokozatú PDK váltónak köszönhető, hogy az autó 3,2 másodperc alatt érheti el a százas tempót – ez tizedre azonos a 911 GT3 adatával – a végsebessége pedig 315 km/h-ra nőtt. Ám ez a Porsche nem a számháborúról szól, sokkal inkább a gyors köridőkről: ennek érdekében 3 centivel leültetett, és alaposan áthangolt sportfutómű kerül az autó alá. Az új változat eredményességét egy új nürburgringi körrekord már a bemutató előtt bizonyította.
A csúcs-Cayman persze nem csak a kisebb hasmagasságról ismerhető fel: az erősebb motor hatékonyabb levegőellátását a hátsó oldalablakok helyére beépített légbeömlőkkel biztosították, hátul pedig egy igazán látványos, hattyúnyak-konzolos szárny jelzi, hogy az ötszáz lovas változatot látjuk éppen. Kevésbé látványosak az új, karbonszálas karosszériaelemek, viszont ezek révén az autó tömege is csökkent, a GT4-éhez képest 22 kilogrammal.
Akinek ez sem lenne elegendő, a GT4 RS-hez némi felárért megveheti a Weissach Package nevű csomagot is: ez titán kipufogórendszert, még több karbonszálas alkatrészt, a kovácsolt alumínium helyett magnézium felnigarnitúrát és kifejezetten versenypályára való Michelin Pilot Sport Cup 2 R gumikat tartalmaz.
Ha pedig valaki csak pályán menne a Caymanjával, annak egy még durvább változatot is tartogat a Porsche: a GT4 RS Clubsportban a hajtás ugyanaz, mint az utcai autóban, de ez bukócsővel, egy szem karbonvázas kagylóüléssel, felső ív nélküli versenykormánnyal, integrált emelővel, tűzoltórendszerrel és biztonsági üzemanyagtartállyal érkezik. Magyarán kulcsrakész versenyautó, amelyet nem is szánnak utcai használatra.
Az erősebb Cayman természetesen drágább is, mint az eddigiek: az alapára 141 338 euró lesz, azaz jól passzol a százezer eurós Cayman GT4 és a 175 ezer eurós 911 GT3 közé. Aki pedig a Clubsport modellre vágyik, az 196 ezer eurót kell, hogy félretegyen, plusz az adónak valót. A Cayman csúcsváltozatának első példányait állítólag már decemberben elkezdi szállítani a Porsche.