Tízből négy Cadillac kereskedő elhagyta a márkát
A Cadillac márkakereskedések száma az Egyesült Államokban 2018-ban még 920 volt, most viszont már csak 560 ilyen maradt. Az ok egyszerű: a GM bejelentette, hogy változtat a márka stratégiáján, ami egyrészt plusz befektetést kívánt volna minden kereskedéstől, másrészt változtat az eladási kilátásokon is.
A váltás lényege, hogy elektromos modellekkel töltik fel a kínálatot a következő években, az új technológia bevezetése pedig 2-500 ezer dollár befektetést igényelt volna kereskedésenként. A GM ezért felajánlotta, hogy kivásárolja a kereskedéseket, amelyek ezt igénylik, de azt valószínűleg a vállalt sem gondolta, hogy ilyen nagy számban hagyják majd ott.
Az első elektromos Cadillac, a Lyriq egyébként jövő nyárra várható: ez egy ötajtós, ötszemélyes SUV, amely már a General Motors modulári elektromos platformjára, az Ultiumra épül. A tervek szerint 2030-ra cserélnék elektromosra a teljes Cadillac választékot, amely csupa ilyen, Ultium alapú modellből áll majd.