Korábban már hallottunk az EQXX nevű Mercedes tanulmányról, amelyet azzal kezdtek beharangozni, hogy Pekingből Sanghajba egy töltéssel megteheti az utat. A legújabb előzetes szerint ezt nem hatalmas akkumulátor, hanem kivételesen alacsony fogyasztás teszi lehetővé.
A legújabb előzetes alapján úgy néz ki, a Mercedes egy számjegyű fogyasztási adatot, azaz 10 kWh/100 km alatti értéket célzott meg az EQXX-szel. Ez elég komoly előrelépés lenne, hiszen napjaink leghatékonyabb sorozatgyártású villanyautói 14 kWh körül fogyasztanak száz kilométeren. Ehhez a hajtás hatékonysága mellett kirívóan alacsony légellenállási értékek szükségesek – a Mercedes előzetese szerint az EQS 0,2-es formatényezőjénél alacsonyabb értéket céloztak meg.
Az EQXX képességeiről többet várhatóan csak a bemutató idején tudhatunk meg, ám most már legalább ennek az időpontja nem titok: január 3-án – az időpont alapján valószínűleg a 2022-es CES-en – ismerhetjük meg alaposabban a típust, amelyen állítólag a Mercedes minden részlege dolgozott, beleértve az AMG-t is, amely a hajtás fejlesztésében kapott szerepet.