Nehéz lesz első pillantásra megmondani róla, hogy nem egy Toyota Yaris, hanem egy Mazda2 Hybrid ez a kisautó, mert az emblémákon kívül tényleg mindent elemében maradt az alapjául szolgáló autó, amivel a Mazda bemutathatta első hibrid modelljét. 2022 tavaszától kerül majd forgalomba, és néhány piacon a jelenleg is futó benzinmotoros 2-essel párhuzamosan árulják majd.
Kényelmi extrák helyett legyen hibrid!
Fullos benzines, vagy közepesen felszerelt hibrid? Ez a kérdés, amit mindenkinek el kell dönteni, de megsúgom: jobban jársz a hibriddel, mint a Head Up Display-el.

Méretei változatlanok, a TNGA-B platformra épülő autó kicsit több mint 3,9 méter hosszú és bő 2,5 méteres a tengelytávja, csomagtartója 286 literes. A töréstesztje mindhárom felszereltségi szinten - Pure, Agile, és Select - megkapta az Euro NCAP ötcsillagos minősítését.
Nem csak a LED-es fényszórókat és a mobiltelefon tükrözésre alkalmas fedélzeti rendszert örökölte meg a Mazda2-es a Yaristól, hanem az öntöltő hibrid hajtásláncot is, mely minden esetben elektromos módban indul, és menet közben a rendszer variálja a hajtást a villanymotor és az 1,5 literes, 3 hengeres benzines között. Rendszerteljesítménye 116 lóerő, amivel kicsit kevesebb mint 10 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 175 km/óra.
Karotta vajban elkészítése, avagy öntöltő-e a hibrid
Az átalakuló autóipar és a henye újságíró egyszerre kuszálja össze a szakkifejezéseket. Cinikus marketing-újbeszél a Toyota elnevezése vagy sem?
Nem ez volna az első alkalom, hogy a Toyota hibrid modelljei beszivárognak más gyártókhoz, a Suzuki Across és Swace is épp ilyen.
Íme, az igazán drága Suzuki
Amikor a Suzuki felfelé nyit, rendre bukás a vége, pedig még sosem léptek olyan magaslatra, mint az Across. Erre mégis lesz vevő, amennyit akarnak.
