Egyre komolyabb teret és grafikát kapnak a virtuális világok, így az sem csoda, hogy az autógyártók szeretik ilyen módon megismertetni a modelljeiket. Ezért készítette el a Porsche is a Vision Gran Turismo nevű elektromos sportkupét, ami nem is áll olyan távol a valóságtól, mint gondolnánk.

Ilyenkor szinte szabad kezet kaphatnak a tervezők, hiszen nem kell mindenféle normához vagy szigorú biztonsági előírásokhoz igazodni. Ennek ellenére Porsche és a Polyphony Digital nagyjából a megszokott tervezési folyamattal látott neki a Vision Gran Turismo tanulmánynak.
Egyszerre jelennek meg rajta a Taycanról és a 911-esről ismert, jellegzetesen porschés részletek, de sok olyan elem került rá, melyet jövőbeli modelleknél szeretnének majd alkalmazni. A gömbölyded sárvédők és a négy LED-ből álló menetfény, valamint a vízszintes csík hátsó lámpa már ismert motívum. Ellenben a kormány mögött lévő átlátszó, hajlított hologramos kijelző újdonság és nagyon modern, léges látvány.
Utastere már sokkal inkább versenyautós a funkcionális, kevés gombot mutató műszerfallal és a nyers karbon elemekkel. Amikor kézzel fogható tanulmányautót készítettek belőle, akkor vegán anyagokkal kárpitozták a belteret.
Műszaki alapokról ebben az esetben nem szólnak, de a korábbi, több mint 1000 lóerős Mission R tanulmányból sejthető, hogy a Porsche valóban komolyan gondolkozik az élvezetes vezetést nyújtó, elektromos sportautóban.
Mission R: Porsche ezer lóerő felett
Versenyautóként látható az első elektromos Porsche sportkupé, 1088 lóerős, 900 voltos, kétmotoros hajtással.
