Henry Frederick Stanley Morgan még 1910-ben alapította a vállalatot, mely a mai napig az angliai Malvernben készíti az autókat, méghozzá a régi módszer szerint, kézi összeszereléssel. Párszáz alkalmazottal, dinamikusan rövidülő és komikusan hosszabbodó várakozási listával a Morgan néha olyan, mintha egy árva percet nem telne náluk az idő az autózás hajnala óta.
Éppen ettől olyan csodálatos a háromkerekűtől a Plus 8-asig minden autó, amiben még egy kis fa szerkezet is van, mert bármennyire is újak ezek, valójában semmi sincs közelebb azokhoz az időkhöz, amikor még az autózás szinte ördögi volt. Igaz, idő közben nekik is lett elektromos modelljük, de a Morgan sosem arról szólt igazán.
Most pedig fogták a BMW 4,8 ltieres, V8-as motorját, ami még az X5-öst is tisztességesen mozgatja, aztán belepakolták a kicsivel több mint 1 tonnás Plus 8 GTR-be 370 lóerővel, hatgangos kézi váltóval (opcióként van automata is, de pszt!). Semi slick gumikkal szerelik az ötküllős Fifteen52 felniket, mögöttük pedig AP Racing fékek ordítják, hogy itt nagyon komolyan vették a menést.
Yas Marina kék színűre fényezték az első darabot, mely egyszerre tiszteleg a BMW és a ‘90-es évek Big Blue nevű versenyautója előtt. Maradt tehát még nyolc autó, amik 2022 elejére készülnek el.