2021.12.13. 06:05

Nem szórakozásból járt fel a Grossglocknerre Richard von Frankenberg, hanem a Porsche tesztpilótájaként egyszerűen a munkája része volt az osztrák hegyi utakat járni. Itt találkozott az ‘50-es évek elején az ausztrál Norman Hamilton üzletemberrel, akit hamar bemutatott Ferry Porschénak, mint potenciális üzleti partnert. Ő segített a Porschénak meghódítani a kenguruk földjét.

Max Hoffmann az amerikai piaccal az első volt, aki kiszakította Európából a márkát, de 1951. november 1-jén Norman Hamilton már a melbournei városházán tartott eseményen mutatta be az első két 356-ost, melyek a kontinensre érkeztek.

Ennek a hetvenedik évfordulójára készítette a Porsche a 911 GT3 Touring 70 Years Porsche Australia Edition limitált szériás modellt. A Porsche Exclusive Manufaktur ehhez a sorozathoz keverte ki a klasszikus Fish Silver Grey árnyalat modernebb változatát, mert ilyen színű volt az első két 356-os is.

Kívülről egészen visszafogott a különleges, jobbkormányos GT3-as, hiszen a decens ezüst szín mellett csak a kis ausztrál zászlós emlékplakett látható, de belül már más a helyzet. A kagylóüléseket és az ajtókárpitokat sötétkék bőrbe húzták, ami mellé passzol a retró kockás kárpit és a színre fényezett műszerfali dekorbetétek.

Műszakilag nincs változás, tehát a GT3 Touring farában lévő 4,0 literes, hathengeres szívó bokszermotor 510 lóerős, amivel 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 320 km/óra végsebességre képes.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!