Azt már megszokhattuk, hogy a legtöbb gyártó Kínában hosszabb modelleket kínál a személyautóiból, mint másutt, és nem ritka ugyanez a SUV-ok esetében sem. A BMW most például az X5-ösből készített egy nyújtott változatot a kínai vásárlói számára.
Az X5 L természetesen másutt nem lesz kapható, aminek többek közt az az oka, hogy a 13 centivel megnövelt tengelytáv miatt a helykínálata az X7-esével vetekszik. A tengelytávja 3,1 méter hosszú, a teljes hossza pedig 5,05 méter, ami 13,7 centivel haladja meg a nálunk is elérhető változatét.
A kínai hatóságok által bevizsgált modell az X5 Xdrive 40Li névre hallgat, ami egyebek közt azt is jelzi, hogy ebbe a változatba – amely valószínűleg az egyetlen lesz – a háromliteres soros hathengeres BMW turbómotor 333 lóerős és 450 Nm csúcsnyomatékú változata kerül.
A nyújtott típus Kínában persze egyfajta belső konkurense lesz az X7-esnek, legalábbis a méretei alapján, de a létezésére mindenképp erős indok, hogy az X7-esnél sokkal olcsóbb lehet. Egyrészt a helyi gyártás miatt nem kell utána kifizetni az importautókra kivetett luxusadót, másrészt az X5 eleve vagy 40%-kal olcsóbb az X7-esnél. Ugyanakkor a nyújtott X5 jobban megfelel majd sofőrös autónak, ami Kínában, ahol az ilyen prémium-járművek tulajdonosainak egy jelentős része soha nem vezet, sokkal lényegesebb szempont, mint bárhol másutt.