Januárban számoltunk be a NIO nagy szedánjáról, az ET7-ről, ami egy az egyben a Tesla Model S-t vette célba, és minden lényeges paraméterében fölé is próbált ígérni. Majdnem egy évvel később ugyanez a műsor, csak most a Model 3 a célpont: a most leleplezett ET5 a közepes villanyszedánok koronájára pályázik (valójában 5-ajtós/liftback).
Nio ET7: ezer kilométer egy töltéssel?
A kínai villanyautós cég új csúcsmodellje sokat ígér, de mégis csak egy újabb Tesla utánérzés.

Úgy tűnik, a NIO ráérzett a hagyományos autóipar ízére, mivel a márkaarculat olyan egységes, mint a tíz évvel ezelőtti Audik: az ET5 dizájnja kívül-belül hozza a nagytestvérét (és a Tesláét), leginkább a méreteikben különböznek. Az autó 4790 mm hosszú (ET7: 5098 mm; Tesla Model 3: 4693 mm), a tengelytávja pedig 2888 mm (ET7: 3060 mm; Tesla Model 3: 2875 mm), légellenállása 0,25, vagyis leheletnyivel rosszabb a közvetlen konkurens Teslánál. A motorizáltság terén sem marad el túlzottan a NIO, elöl egy 201 lóerős, hátul pedig egy 281 lóerős villanymotor dolgozik, az össznyomaték 700 Nm, ezzel a kombinációval 4,3 másodperc alatt van meg a 0-100-as sprint.

A hatótávval nem viccelnek: a 75 kWh-s (Standard Rage Battery) akkupakk esetén 550 kilométeres, a 100 kWh-s (Long Range Battery) esetén 700 kilométeres, a legnagyobb 150 kWh-s (Ultralong Range Battery) esetén pedig 1000 kilométeres hatótávot állapított meg a kínai tesztciklus (CLTC). Valójában tehát nem arról van szó, hogy technológiai áttörést értek volna el a márka mérnökei, csak ők gondolták úgy először, hogy egy közepes szedánba is érdemes lehet belepakolni egy óriási akkumulátort (összehasonlításképp: a Mercedes EQS nettó 107 kWh-ból 770 km-t képes kifacsarni). A NIO-knál megszokott cserélhető akkupakk és az Akkumulátor, mint Szolgáltatás (az akkut csak bérli a vevő) az ET5 esetében is él.
Az ET5 az önvezetésben is versenyképesnek látszik, a NIO Autonomous Driving (NAD), a NIO Aquila Super Sensing és a NIO Adam Super Computing rendszerek révén valószínűleg a hármas szintű önvezetés az elsődleges cél, de a funkciókat csak fokozatosan, előfizetéses rendszerben (havi ~33 ezer forintnyi jüan) vezetik majd be a hazai piacon. Az ET5 szintén Kínában lesz először elérhető 328 ezer jüanos (~16,8 millió forint) áron, ami az előfizetéses akkumulátor esetén 258 ezer jüanra (~13,2 millió forint) mérséklődik. Az első példányokat jövő szeptembertől szállítják - az ET7-eseket március 28-tól -, de a NIO-kat a világ további 22 piacán is bevezetik 2025-ig.
Ha már felhoztam példaként az EQS-t, legyen itt a róla készült videónk:

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Traffipax bérlet? Négyszer futott bele ugyanabba a traffiba a gyorshajtó golfos
Szép lassan összegyűjtött egy hatalmas bírságot magának.
- Hírek
Volkswagen: mi nem csinálunk SUV-t a Sciroccóból!
A vezérigazgató megígérte, hogy nem csinálnak ikonikus modellekből újraélesztést, ha az nem méltó a névre.
- Hírek
A szemed kifolyik: a Mansory megtuningolta a Cybertruckot
Az eleve megosztó Cybertruck kapott 26 colos felniket, temérdek karbont és mindenféle egyéb ízléstelen kiegészítőt.
- Technika
50 ezer forintért vette, de lejár a műszaki!MűhelyPRN: Opel Kadett E 1,7D – 1989.
Néhány hónapnyi BKV-bérlet áráért is lehet autót venni, de az biztos, hogy az állapota nem lesz meggyőző. Ez a Kadett elég különleges eset.
- Hírek
Rettenetes évet zárt a Maserati, padlón az eladások
A márka jövője továbbra is kérdéses.
- Hírek
Egy éved maradt, hogy megvedd a jelenkor egyik legjobb sportautóját
Az A110 kivezetése után az Alpine tovább halad az elektromos márkává válás útján.
- Hírek
Carlos Tavares NAGYON sokat keresett a Stellantisnál
Nem kell szűkölködnie egy darabig.
- Tesztek
Hippiből családapaTeszt: Volkswagen ID.Buzz Pro HT - 2024.
Az ID.Buzzt akarva-akaratlanul őseihez hasonlítják, ami miatt rossz a megítélése, pedig megérdemel egy esélyt.
- Hírek
Forgalmi változások a Busójárás miatt, korlátozás a 4-es és 8-as főúton
Közlekedési hírek a Busójárás hétvégéjéről.
- Hírek
Segítségért kiáltanak az amerikai Mitsubishi kereskedések, nagy a baj
A japán gyártó korosodó modelljeit egyre kevésbé veszik, miközben az árak folyamatosan emelkednek.
- Hírek
Szabálytalan gyalogosokat gázolt az V. kerületi rendőrkapitány
Mindkettőjükre helyszíni bírságot szabtak ki.
- Hírek
Sebességet vált a MÁV: Szombattól 160-ra gyorsul(hat)nak a vonatok egy elővárosi vasútvonalon
1997 óta nem történt ilyen, de van egy csavar a történetben.
- Hírek
Végre: jön a Waze az autók műszeregységére
Nagyon rég vártunk erre a funkcióra, most megérkezett.
- Hírek
Könnyebbé válhat a külföldi autók honosítása, de a megoldás további kérdéseket vet fel
Teljesen megszűnnének a jelenlegi hosszú várólisták, de...
- Nepperűző
Kispolgári célszerszámot később bővülő családhoz 2 millióért
Párom vennénk élete első autóját, legfontosabb szempont a megbízhatóság (ígérete) lenne.
- Hírek
Túl sok volt a speed, a susnyásban kötött ki a drogos sofőr
Kevesebb speed, kevesebb baleset.
- Hírek
Nem fogynak az elektromos modellek, újra V8-as motort fejleszt a Mercedes
Átértékelték az elektrifikációra vonatkozó stratégiájukat.
- Tesztek
Ha régen minden jobb volt, ez a Te MazdádTeszt: Mazda CX-80 3.3 Skyactiv-D Homura Plus
Hallani a sorhatos dízelmotor hangját és érezni az erejét igazán klasszikusnak mondható érzés. Kevesen adják ezt ma.
- Hírek
Már faragja a belépőszintű villanyautóját a Kia
A modell a Picantohoz hasonló szerepet töltene be a márka kínálatában.
- Közélet
Még rosszabb a helyzet: tovább nőtt a személyautók átlagéletkora Magyarországon
Rekordöregek a kocsik.
- Hírek
Isten szeme figyel le rádTC Híradó 2025/02/28 [143.]
A TC Híradóban szó lesz egy állat BMW-ről, az új magyar KRESZ-ről, a Kia EV4-ről és sok másról is.
- Hírek
Bemutatták a Kia mindenre jó villanyfurgonját
A PV5 variálhatósága olyan, mint egy hagyományos furgoné, a hajtáslánc viszont elektromos.
- Hírek
Kína 2024-ben ledominálta a villanyautók globális piacát
Mindezt úgy, hogy az Egyesült Államokban nem értékesíthetnek autót.
- Hírek
Vidámság: jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton
Március első napján olcsóbban tankolhatunk benzint és gázolajat is.
- Szerelem
Űrközpont ez, nem autógyár, avagy a Red Bull Racing Milton Keynes-i főhadiszállásán jártunk
Vannak napok, amikor az ember igazán szerencsésnek érzi magát. Ez egy ilyen nap volt.
- Hírek
Érkezik az elektromos Skoda Octavia, de milyen áron?
A Skoda új elektromos modelleket szeretne, az Octavia lehet az egyik.

