3996 köbcentis, szívó hathengeres bokszermotorja 8400-as fordulaton adja le 510 lóerős teljesítményét és 6100-nál 470 Nm nyomatékát. A Porsche 911 GT3 hatgangos kézi váltóval 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, de a 7 sebességes PDK-val ez csak 3,4 másodperc. 320 km/órás végsebessége is jelzi, hogy veszett gyors gép ez, de távolról sem ez a lényege. A 911 GT3 igazából egy olyan rendszámos sportautó, amiben minden azért van, hogy versenypályán legyen jó vele küzdeni az idő ellen.
Kettős keresztlengőkaros futóműve, kagylóülései és a hátsó ülések helyére szerelt bukócső is arra utal, hogy a Porsche komolyan gondolta. A Manthey Racing a motorjához hozzá sem nyúlt, de kihozták belőle, ami még benne volt. Mindezt továbbra is úgy, hogy alkalmas legyen a mindennapi használatra.
Állítható karakterisztikájú felfüggesztést, fonott fékcsöveket és új fékbetéteket kap a GT3-as a jobb kezelhetőségért, az OM-1 magnézium felnikre pedig hátul szénszálas tányérokat pakoltak, hogy jobb legyen az aerodinamika. Légterelők kerültek az első lökhárítóra, áttervezték a karbon hátsó szárnyat és a diffúzort is.
Ezekkel a finomításokkal a Porsche 911 GT3 gyári 6 perc 59 másodperces idejénél gyorsabban fut körbe a Nordschleifén a Manthey Racing GT3-asa.