Elborult hidrogénhajtású terepjárót mutatott a Glickenhaus
Az egyedi Ferrarikról és a saját gyártású versenyautóiról híres Glickenhaus az autóipar eddig kevéssé feltérképezett területére tévedt egy győzelem reményében: hidrogénhajtású buggy-n dolgoznak, most a végleges látványterveket is megmutatták.
A koncepció első ránézésre ismerős lehet, a Boot, azaz csizma becenevű buggy ugyanígy pirosra fújt zárt utastérrel, és borítás nélküli, csövezett orral/farral készült, győzött is a patinás Baja 1000 versenyen. Nagy különbségük azonban, hogy míg a Bootot egy Chevrolet-ből származó small block V8-as hajtja (egy LT1 és egy LT4 verzió közül lehetett választani), a Hydrogen Fuel Cell Boot Zero-Emissionben hidrogéncellák dolgoznak.
Orrmotor híján az autó elejét a felfüggesztés és egy pótkerék foglalja el, a fényszórók pedig - a Fiat Multiplához hasonlóan - a szélvédő alatt kaptak helyet. Az extremitás a kabin mögött kezdődik, itt, vagyis a két utas mögött helyezkednek el ugyanis az üzemanyagcellák, a hátsó tengely mögött pedig egy óriási kriogén (alacsony hőmérséklet létrehozására alkalmas) hidrogéntartály ül, amelyben a gáz cseppfolyós állapotban tartásához szükséges -253 °C-on tárolják az üzemanyagot.
A projekt célja az előd Bootéhoz hasonlóan a Baja 1000 teljesítése, nullemissziós versenyautóval a Glickenhausnak sikerülne ez először. Kézenfekvőbb - és sokkal egyszerűbb - lett volna egy akkumulátorokkal szerelt versenyautó megépítése, a hidrogénhajtásnak azonban célja van: a tervek szerint a Hidrogéncsizma egyetlen tankolással végig tud majd menni az 1000 mérföldös távon (600 mérföldes, azaz 963 kilométeres hatótávot tűztek ki célul), ezzel sokat spórolnak a hosszú töltésre szoruló villanyautókhoz képest.
When Apocalypse Now becomes Apocalypse NOW The Glickenhaus Hydrogen Fuel Cell Boot is what you want as you can distill Hydrogen from water using solar energy... #glickenhaus #scgboot pic.twitter.com/XgBf2X57Ao
— Scuderia Cameron Glickenhaus (@Glickenhaus) December 22, 2021
A versenyen az sem számít, hogy az üzemanyagcellás technológia energiafelhasználás szempontjából jóval veszteségesebb a sima akkumulátor-inverter-villanymotor felépítésnél, a lényeg, hogy gyorsabban lehet vele teljesíteni az adott távot. Érdekesség, hogy a technológiát később piacra is dobnák, így fontos lesz, milyen eredménnyel debütál az autó.