A hidrogénhajtást is parkolópályára teszi a Hyundai?
Nemrég járta körbe a világsajtót a hír, hogy a Hyundai leállítja a belső égésű motorok fejlesztését, hogy az elektromos hajtásokra tudjanak koncentrálni a dél-koreai márka szakemberei. Akkor még nem esett szó arról, hogy a hidrogénhajtásokkal kapcsolatos munkákat bármi fenyegetné, most viszont a koreai lapok arról írnak, hogy ezt a technológiát is parkolópályára teszik.
Arról van szó ugyanis, hogy egyrészt a fejlesztések is számos akadályba ütköznek, másfelől pedig a hidrogénhajtású járművek piacképességével kapcsolatban is felmerültek aggályok. A lépés már csak azért is érdekes lenne, mert a Hyundai azon kevés gyártók egyike, akik igazán sok energiát és pénzt fektettek a hidrogénnel kapcsolatos kísérletekbe.
Nyáron még arról volt szó, hogy a Kiával együtt alaposan belehúznak a zöld hidrogén előállításába, sőt hidrogénhajtású sportkocsin is ügyködnek. Tavasszal egy Nexóval új hatótávrekordot is felállítottak a műfajban. A tervek szerint számos jövendő új modell, köztük a Genesis luxusautók kaphattak volna ilyen hajtást.
Igaz, egyelőre hivatalos megerősítés nem volt, tehát még nem vehető készpénznek a hidrogénhajtások fejlesztésének leállítása. Azt pedig a hírt elsőként közlő források is megemlítik, hogy nem végleges elkaszálásról, hanem csak bizonytalan időre szóló szünetről lenne szó. Ez és a belső égésű motorokkal kapcsolatos döntés arra mutat, hogy a közeljövőben teljes erejükkel a villanyautókra koncentrálnának a dél-koreaiak.